تماس با ما درباره ما

نیروهای ارتش در کنار حشد الشعبی قرار گرفتند

معاون دادگستری شهر قائم در استان الانبار عراق از ورود نیروهای کمکی ارتش این کشور در مرز سوریه برای محافظت از این مرز برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به خاک این کشور در کنار حشد الشعبی خبر داد.
نیروهای ارتش در کنار حشد الشعبی قرار گرفتند

به گزارش تهران بهشت، «احمد المحلاوی» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری معلومه عراق گفت: نیروهای کمکی نظامی ارتش عراق از جمله یک هنگ پیاده‌نظام به منطقه «طریفاوی» نزدیک منطقه «سنجار» که از آن به عنوان مرز جداکننده مرزهای استان «الانبار» و «موصل» یاد می‌شود، رسیدند.  

وی اظهار داشت: این اقدام با هدف کنترل نوار مرزی با سوریه به منظور جلوگیری از نفوذ عناصر گروه‌های جنایتکار تروریستی به مناطق غربی عراق انجام شد.  

معاون دادگستری استان الانبار اضافه کرد: این اقدام در چارچوب تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده برای کنترل مرز عراق با سوریه و ایمن‌سازی مناطق بیابانی برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیتی از گذرگاه مرزی القائم در غرب الانبار تا مرزهای استان موصل انجام شده است.  

وی هدف از ورود این نیروهای امنیتی به نوار مرزی با سوریه را بستن مرزهای عراق و سوریه برای اطمینان از عدم نفوذ تروریست‌ها به مناطق غربی عراق و تهدید امنیت و ثبات مناطق آزاد شده از دست تروریست‌ها بیان کرد.  

به نوشته المعلومه، نیروهای امنیتی «حشد الشعبی» نیز چند روز پیش برای حفظ نوار مرزی با سوریه وارد این مناطق شدند.  

پیشتر نیز رسانه‌های عراقی در اوایل بهمن سال جاری گزارش دادند که این کشور پس از حادثه حمله عناصر داعش به زندان «غویران» استان حسکه در سوریه و فرار ده‌ها تروریست برای جلوگیری از ورود داعش مرزهای خود با این کشور را تقویت کرد.  

نیروهای داعش اواخر دی امسال در دو عملیات جداگانه به یک پایگاه نظامی در عراق و زندان غویران در سوریه حمله کردند که در جریان آن ده‌ها نفر کشته یا زخمی شدند و تعداد زیادی از تروریست‌ها از زندان غویران گریختند.  

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز تایید کرده است که صدها نفر از عناصر داعش از زندان غویران متواری شده‌اند و هنوز از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.  

عراق که خود درگیر عملیات تروریستی عناصر داعش است، بیم آن دارد که داعشی‌های متواری از زندان غویران سوریه وارد خاک این کشور شوند و به عملیات تروریستی علیه اهداف غیرنظامی و امنیتی شدت بخشند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار