تماس با ما درباره ما

اوکراین به دنبال انجام این کار است

خبرگزاری تاس گزارش داد که دولت اوکراین در پی قطع کامل روابط دیپلماتیک با روسیه است و طرح مربوطه به پارلمان اوکراین (رادا) ارائه شد.
اوکراین به دنبال انجام این کار است

به گزارش تهران بهشت، تاس روز سه شنبه نوشت: طرح قطع روابط دیپلماتیک اوکراین و روسیه را الکسی گونچارنکو عضو فراکسیون «همبستگی اروپایی» در پارلمان اوکراین به آن ارائه کرد.

وی گفت: اوکراین باید روابط دیپلماتیک با روسیه را قطع کند و امروز طرح مربوطه را به مجلس رادا ارائه کردم.  

این نماینده مجلس اوکراین گفت که تصمیم در این مورد باید در رابطه با به رسمیت شناختن جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک از سوی روسیه گرفته شود.

به گفته گونچارنکو، طرح قطع روابط اوکراین و روسیه روز سه شنبه در پارلمان اوکراین ثبت شد و پس از آن در کمیته های مربوطه مجلس بررسی و پس از آن به رای گیری گذاشته می شود.  

وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز در بیانیه ای اعلام کرد که همه کارکنان سفارتخانه در کی یف و سه کنسولگری خود در شهرهای اودسا، خارکف و لووف را در آینده نزدیک از اوکراین خارج می کند که در صورت تحقق آن، در واقع روابط دیپلماتیک دو کشور متوقف خواهد شد.   

 ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه ضمن تهدید به قطع روابط دیپلماتیک کشورش با روسیه، گفت: تحریم های روسیه باید شامل تعطیلی کامل خط لوله گاز نورد استریم ۲ باشد.

به گزارش ایرنا، زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهوری استونی در کی‌یف، پایتخت اوکراین گفت با این که تمامیت ارضی ما نقض شده اما خواستار صلح هستیم.

زلنسکی با این همه افزود: کی‌یف امکان قطع روابط دیپلماتیک با روسیه را بررسی می کند.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: ما از روسیه می خواهیم بحران کنونی را از طریق مذاکره حل کند و ما آماده حضور در میز مذاکره هستیم.

مقام اوکراینی ادامه داد: اگر روسیه به اوکراین حمله کند این حمله تهدیدی علیه دیگر کشورها خواهد بود.

وی مدعی شد: با اقدام روز گذشته فدراسیون روسیه در به رسمیت شناختن این مناطق، برای حمله نظامی به اوکراین مشروعیت بخشید  و با این اقدام، تعهدات بین المللی خود را تحت الشعاع قرار داد. ما اتفاق نظر داریم که اقدام روسیه نه تنها چالشی مهم و بزرگ برای اوکراین، بلکه برای اروپا و تمامی جهان است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت و با سران این مناطق قراردادهای دوستی، همکاری و کمک متقابل امضا کرد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار