تماس با ما درباره ما

روسیه با جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک روابط دیپلماتیک برقرار کرد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که با جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.
روسیه با جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک روابط دیپلماتیک برقرار کرد

به گزارش تهران بهشت، در بیانیه روز سه‌شنبه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مطابق فرمان شماره ۷۱ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه، امروز از راه تبادل یادداشت‌ها بین وزارت خارجه روسیه و جمهوری مردمی دونتسک و جمهوری مردمی لوگانسک، توافقنامه ای برای برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و این دو کشور در سطح سفارتخانه تنظیم شده‌ است.

در بیانیه، خاطرنشان شده است؛ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیام های تبریک به ناتالیا نیکونورووا وزیر امور خارجه جمهوری خلق دونتسک و ولادیسلاو دینووا وزیر خارجه جمهوری خلق لوگانسک به مناسبت به رسمیت شناختن این جمهوری‌ها و برقراری روابط دیپلماتیک با روسیه ارسال کرد. 

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: طرف روسی، تلاش های خود را بر توسعه همه جانبه همکاری‌ها با جمهوری دونتسک و جمهوری لوگانسک ازجمله از طریق وزارت امور خارجه به نفع مردم کشورهای ما و تحکیم صلح و امنیت و ثبات منطقه ای تمرکز کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت و با سران این مناطق قراردادهای دوستی، همکاری و کمک متقابل امضا کرد.

ارسال نظر