تماس با ما درباره ما

لوکاشنکو: بلاروس و روسیه به دنبال جنگ علیه اوکراین نیستند

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس گفت که این کشور و فدراسیون روسیه هیچ نوع جنگی را علیه اوکراین اجرا نمی کنند.
لوکاشنکو: بلاروس و روسیه به دنبال جنگ علیه اوکراین نیستند

به گزارش تهران بهشت به نقل از روزنامه روسی گازیتا، لوکاشنکو تصریح کرد: تاکید می‌کنم که او (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه) به من گفت: «شاید آنها [مقامات اوکراین] بفهمند که باید پشت میز مذاکره بنشینند و درباره صلح تصمیم بگیرند. مردم برادر نباید بجنگند.» این چیزی است که ما بر سر آن توافق کردیم. و نه اینکه ما در حال آماده سازی نوعی جنگ علیه اوکراین بودیم. "

وی تاکید کرد: "همانطور که او (پوتین) گفت، اوکراینی ها، رهبری و سیاستمداران اوکراین یک بار دیگر نتیجه گیری کنند و بفهمند که این مسائل باید در میز مذاکره حل شود.»

لوکاشنکو گفت: برای میزبانی مذاکرات روسیه و اوکراین در شهر مینسک آماده ایم.

حدود ساعت ۵ صبح امروز پنجشنبه  لوکاشنکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت وگوی تلفنی داشت. پوتین در این مکالمه تلفنی رئیس جمهوری بلاروس را در جریان آخرین وضعیت مرز بین اوکراین و دونباس قرار داد.

امروز پنجشنبه پوتین اعلام کرد که تصمیم دارد در پاسخ به درخواست کمک از سران جمهوری های دونباس یک عملیات ویژه نظامی برای محافظت از این منطقه انجام دهد.

اوکراین در سراسر کشور حکومت نظامی وضع کرده است.

گازیتا گزارش داد:صدای انفجار در کی یف، خارکف، اودسا و دیگر شهرهای بزرگ کشور شنیده می شود. بر اساس اطلاعات اولیه صدای انفجارها  از واحدهای نظامی اوکراین شنیده می شود.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار