تماس با ما درباره ما

نیروهای ناتو در این منطقه مستقر خواهند شد

رهبران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز /جمعه/ طی نشستی که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، استقرار نیروهای بیشتر در کشورهای منطقه شرق این پیمان را بررسی می کنند.
نیروهای ناتو در این منطقه مستقر خواهند شد

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که در این نشست استقرار نیروهای زمینی و هوایی بیشتر در بخش شرقی این پیمان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته این منابع، در اجلاس سران ناتو همچنین در خصوص استقرار و تقویت نیروی دریایی ناتو در بخشی شرقی نیز تصمیم گیری می شود.

گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات حاکیست که درخواست برگزاری نشست سران ناتو به تقاضای پاریس، لندن و برلین صورت گرفته است.

در بیانیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) آمده است: ما در راستای برنامه های دفاعی خود و برای محافظت از همه متحدان، تصمیم گرفته ایم تدابیر و اقدامات بیشتری برای تقویت قدرت بازدارندگی خود و دفاع از متحدانمان اتخاذ کنیم.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو نیز گفت، ناتو آماده دفاع از متحدان است و نیروی های واکنش سریع این پیمان در حال آماده باش بسر می برند.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی دیروز /پنجشنبه/ و در پی تحولات اخیر اوکراین طی سخنانی در بروکسل گفت که صلح در اروپا ضربه خورد و از هم فروپاشیده شد و لذا مجبوریم طرح دفاعی خود را فعال کنیم.

استولتنبرگ گفت: اکنون ما شاهد وقوع جنگ در اروپا هستیم، این یک لحظه حساس برای امنیت اروپا به شمار می رود. دبیرکل ناتو افزود: روسیه با قوای نظامی، از هوا و حملات موشکی و نیروهای ویژه اهداف نظامی اوکراین را مورد هدف قرا داده است.

دبیرکل ناتو با اعلام خبر آماده باش کامل ۱۰۰ جنگنده ناتو گفت: این یک گام برای دفاع از خود و ایجاد سپر دفاعی متحدان ناتو در قبال این بحران  است.

استولتنبرگ اضافه کرد: درپاسخ به تقویت گسترده نظامی روسیه ما اقدام به تقویت قوای خود در روی زمین، دریا و هوا کرده ایم. طی هفته و روزهای گذشته آمریکا و دیگر متحدان اروپایی اقدام به اعزام قوا به مناطق شرقی اروپا کرده اند و نیروهای بیشتری در حالت آماده باش به سر می برند.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ جنگنده درحالت آماده باش کامل برای دفاع از آسمان کشورهای متحد قرار گرفته اند.

دبیرکل ناتو افزود، از دریای شمال تا مدیترانه ده ها کشتی جنگی برای دفاع قرارگرفته اند و اینها تمام موارد دفاعی برای حفاظت از متحدان ناتو در برابر این تجاوز نظامی است. 

وی گفت: روسیه اکنون با بهای شدید و پیامدهای این اقدام روبه رو است و هدف کرملین گسترش نفوذ خود در منطقه است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار