تماس با ما درباره ما

۱۱۳ هزار نفر به روسیه پناهنده شدند

در حالی که گلوله باران مناطق دونباس ادامه دارد و ارتش اوکراین بیش از ۱۷۰ بار این مناطق را گلوله باران کرد، مهاجرت ساکنان این مناطق به روسیه ادامه دارد و بیش از ۱۱۳ هزار نفر به این کشور پناهنده شدند.
۱۱۳ هزار نفر به روسیه پناهنده شدند

به گزارش تهران بهشت، یک مقام امنیتی روسیه روز جمعه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: از روز ۱۸ ماه فوریه تاکنون، ۱۱۳ هزار نفر از ساکنان جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک به روسیه پناهنده شده اند.

به گفته این مقام دولتی روسیه، ۷۱ هزار نفر از این افراد، تابعیت اوکراینی، ۴۱ هزار نفر تابعیت روسیه دارند و ۳۴۵ نفر هم اتباع کشورهای دیگر هستند. 

رسانه روسی در ادامه خبر خود نوشت که در روزهای اخیر از شمار افرادی که با عبور از مرز در منطقه دونباس وارد روسیه شده و به این کشور پناهنده شده اند، کاسته شده است.

همه افرادی که ازجمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک وارد روسیه شده اند، از طریق گذرگاههای مرزی در استان راستف این کشور از مرز عبور کرده اند و در زمان حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ پناهنده در این استان مرزی روسیه بسر می برند.

بخش عمده پناهندگان از راستف با اتوبوس و قطار به مناطق دیگر روسیه منتقل شده اند و در زمان حاضر در ۱۵ منطقه روسیه، ۲۳۲ اردوگاه موقت از جمله در مدارس و استراحتگاه ها دایر شده است.

 

 گلوله باران دونباس ادامه دارد

بر اساس گزارش رسانه های روسیه، گلوله باران مناطق دونباس توسط نیروهای اوکراینی ادامه دارد. 

به گزارش ریانووستی به نقل از اطلاعات مرکز کنترل و هماهنگی آتش بس در دونتسک، در شبانه روز اخیر نیروهای اوکراینی ۱۳۹ بار مناطق جمهوری خلق دونتسک را گلوله باران کردند. 

در این مدت ۱۷۱۵ عدد انواع گلوله ازجمله توپ و خمپاره به سوی مناطق دونتسک پرتاب شد.

رسانه روسی به نقل از اطلاعات مرکز کنترل و هماهنگی اتش بس در لوگانسک نیز اعلام کرد که در مناطق لوگانسک در ۲۴ ساعت اخیر ۳۳ مورد نقض آتش بس از سوی نیروهای اوکراینی صورت گرفت.

 اطلاعات رسانه های روسیه از اوکراین هم به نقل از گزارش دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در این کشور حاکی است که حدود ۱۰۰ هزار نفر در اوکراین بخاطر اجرای عملیات نظامی روسیه، خانه های خود را ترک کرده اند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد روز  پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار