تماس با ما درباره ما

نشست فوق‌العاده وزیران کشور اتحادیه اروپا در مورد اوکراین

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، وزیران کشور ۲۷ کشور اتحادیه اروپا این هفته در مورد وضعیت اوکراین نشست فوق‌العاده برگزار خواهند کرد.
نشست فوق‌العاده وزیران کشور اتحادیه اروپا در مورد اوکراین

به گزارش تهران بهشت، دارونین وزیر کشور فرانسه جمعه شب در پیام توییتری نوشت: پس از نشست شورای اروپا در شب گذشته، جلسه فوق‌العاده شورای وزیران کشور ۲۷ کشور در آخر این هفته برگزار خواهد شد تا در مورد پاسخ‌های مشخصی که باید به وضعیت اوکراین داده شود، بحث و گفت وگو صورت گیرد.

وی افزود: به منظور آماده شدن برای نشست شورای وزیران کشور اروپا که قرار است بعدازظهر یکشنبه برگزار شود، بعدازظهر امروز(جمعه) با چند تن از همتایان خود از جمله آلمان گفت وگو کردم.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه نیز در پی تحولات اوکراین گفت: قطع ارتباط روسیه با سوئیفت آخرین راه حل است و اتحادیه اروپا و ایالات متحده تصمیم گرفته اند فعلا ارتباط روسیه با سیستم بانکی سوئیفت را قطع نکنند.

وی تصریح کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا معتقد است این موضوع را می‌توان دوباره مورد بررسی قرار داد.

از سوی دیگر "کریستین لیندنر" وزیر دارایی آلمانی نیز در این خصوص گفت، همه گزینه‌ها بعلاوه مواردی که قبلا توافق شده روی میز است.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده است که دارایی‌ها روسیه در این اتحادیه مسدود می‌شود.

این در حالی است که آلمان هم برای قطع ارتباط روسیه با سوئیفت اعلام آمادگی کرده است.

وزیر دارایی آلمان گفت، برلین آماده است که ارتباط روسیه با سامانه پیام‌ رسان بانکی سوئیفت قطع شود. برلین پیشتر با این اقدام مخالفت کرده بود.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار