تماس با ما درباره ما

نیروهای روسیه سعی در تصرف کی‌یف دارند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بامداد شنبه با انتشار پیامی اعلام کرد که امشب (به وقت محلی) نیروهای روسیه سعی خواهند کرد قبل از طلوع آفتاب شهر کی‌یف پایتخت این کشور را تصرف کنند.
نیروهای روسیه سعی در تصرف کی‌یف دارند

به گزارش تهران بهشت از "فرانس ۲۴"رئیس جمهور اوکراین به مردم این کشور هشدار داد که نیروهای روسیه امشب سعی خواهند کرد وارد کی‌یف شوند. 

زلنسکی عصر جمعه با انتشار یک ویدئو از خود اعلام کرد که وی در کی‌یف حضور دارد و قصد ندارد این شهر را ترک کند. 

در همین حال گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن انفجارهای مکرر در بخش‌هایی از شهر کی‌یف پایتخت اوکراین است. 

تصاویر گرفته شده توسط شاهدان نشان می‌دهد که چندین انفجار در شمال غرب کی‌یف که یک پایگاه نظامی در آن واقع شده است، رخ می‌دهد. 

همچنین صدای چندین انفجار در غرب و جنوب کی‌یف شنیده شده است. مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که درگیری‌ها در حوالی شهر کی‌یف در جریان است.

به گزارش ایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین یک فروند هواپیمای ترابری ایلوشین۷۶ ارتش روسیه را بر فراز منطقه واسیلکوف در نزدیکی شمال غرب کی‌یف سرنگون کرده‌اند. 

این ستاد در حساب کاربری خود در فیس‌بوک خود نوشت: نیروهای ما یک فروند ایلوشین۷۶ ارتش روسیه که حامل چتربازان نیروهای هوابرد روسیه بود را بر فراز منطقه واسیلکوف سرنگون کردند. این انتقام لوگانسک در سال ۲۰۱۴ است. 

خبرهای تائید نشده حاکی از حضور ۱۴۵ نیروی نظامی روسیه در این هواپیما است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه‌ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت. 

ارسال نظر