تماس با ما درباره ما

پیام جدید بانک مرکزی روسیه به جهان داده شد

به دنبال تصمیم کشورهای غربی برای اخراج تعدادی از بانک های روسیه از سیستم جهانی سوئیفت و تلاش برای ضربه زدن به سیستم مالی روسیه از این طریق، بانک مرکزی روسیه اعلام کردکه از منابع مالی برای حفظ ثبات نظام مالی این کشور برخوردار است.
پیام جدید بانک مرکزی روسیه به جهان داده شد

به گزارش تهران بهشت، شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ بیانیه روز یکشنبه روابط عمومی بانک مرکزی روسیه را منتشر کرد که در آن گفته شده است: بانک مرکزی روسیه منابع مالی به اندازه کافی دارد و بانک های روسیه مقادیر مورد نیاز پولی را می توانند از این بانک دریافت کنند.

در این بیانیه گفته شده است که مردم روسیه می توانند نگران نباشند و از حساب های خود در بانک ها می توانند هر مبلغی را دریافت کنند.

بانک مرکزی روسیه در مورد تصمیم کشورهای غربی برای اخراج چند بانک روسی از سیستم جهانی سوئیفت هم اعلام کرد که بانک های روسی تحریم شده و هر بانک علاقه مند دیگر می تواند برای تامین ارتباط بین خود از سیستم اس. پ.اف. س (سوئیفت روسی) استفاده کند.

در بیانیه بانک مرکزی گفته شده است: از طریق این سیستم روسی در سالهای اخیر تا دو میلیون مورد اطلاعات در سال مبادله شده و بانک های روسیه بطور گسترده از آن استفاده می کنند.  

کمیسیون اروپا امروز پس از کشمکش‌های فراوان اعلام کرد که متحدان غربی توافق کردند دسترسی برخی بانک های روسیه از سیستم سوئیفت را قطع کنند.

به گزارش ایرنا، اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا  گفت که اتحادیه اروپا همراه با آمریکا و دیگر شرکای غربی قصد اعمال تحریم های بیشتری علیه روسیه را دارند که شامل قطع کردن دسترسی شماری از بانک های روسیه به سیستم سوئیفت می شود.

سوئیفت (SWIFT) " مخفف ( Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication ) "جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی " است که در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روش های ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق Telex در سطح بین المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود.

دولت روسیه سال گذشته در گزارشی به نقل از اطلاعات بانک مرکزی روسیه نوشت: تعداد بانک ها و اشخاص حقوقی که از سوئیفت روسی موسوم به «اس. پ. ف. اس» استفاده می کنند به رقم ۴۰۴ رسید.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار