تماس با ما درباره ما

چند میدان گاز طبیعی کشف شد+ جزییات

وزیر انرژی عربستان از کشف چند میدان گازی طبیعی جدید در مناطق مختلف این کشور خبر داد.
چند میدان گاز طبیعی کشف شد+ جزییات

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان گفت که این میادین در مناطق الوسطی، الربع الخالی، الحدود الشمالیة و المنطقة الشرقیه کشف شده است.

او اظهار داشت: آرامکو (شرکت نفت عربستان) توانست این میادین را کشف کند. 

وزیر انرژی عربستان خاطرنشان کرد: میدان گاز طبیعی «شدون» در منطقه مرکزی واقع در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شرقی ریاض قرار دارد که پس از استخراج گاز از چاه شادون ۱ به میزان استاندارد روزانه ۲۷ میلیون فوت مکعب، با ۳۳۰۰ بشکه میعانات گازی ، کشف شد.

یکی دیگر از میادین کشف شده، میدان گاز طبیعی «شهاب» در الربع الخالی واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی میدان «شیبه» است که پس از خروج گاز از چاه شهاب ۱  به میزان استاندارد روزانه ۳۱ میلیون فوت مکعب، کشف شد. 

عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز افزود: میدان «شرفه» نیز در الربع الخالی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی میدان شیبه پس از جریان گاز از چاه الشرفه ۲ به میزان ۱۶.۹ میلیون فوت مکعب استاندارد در روز با ۵۰ بشکه میعانات گازی کشف شده است. 

وزیر انرژی عربستان گفت: میدان گاز طبیعی غیر متعارف «أم خنصر» هم  در منطقه مرزی شمال در ۷۱ کیلومتری جنوب شرقی شهر «عر عر» پس از خروج گاز از چاه أم خنصر۱ با یک میلیون فوت مکعب گاز استاندارد در روز با ۲۹۵ بشکه میعانات گازی از دیگر کشفیات جدید است. 

او ادامه داد: میدان گاز طبیعی السمنه نیز در منطقه شرقی میدان «الغور» در ۲۱۱ کیلومتری جنوب غرب شرق «الظهران» پس از استخراج گاز از چاه سمنه ۲ با میانگین ۵.۸ میلیون فوت مکعب با رکوردی کشف شد با ۲۴ بشکه میعانات گازی شد. 

عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز اظهار داشت: همچنین میدان گازی از چاه سمنه ۱۰۴۰۰۱ به طور میانگین با ۱۱.۶ میلیون فوت مکعب در روز گاز با ۱۶۹ بشکه میعانات گازی کشف شده است. 

گاز استخراجی از چاه سمنه ۶ به طور میانگین ۹.۲۵ میلیون فوت مکعب در روز است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار