تماس با ما درباره ما

این تحریم‌ها بازهم تمدید شد

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی تحریم تسلیحاتی انصار الله یمن را یکسال دیگر تمدید کرد.
این تحریم‌ها بازهم تمدید شد

به گزارش تهران بهشت، شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خود به تمدید تحریم های تسلیحاتی انصارالله یمن رای مثبت داد.

قطعنامه تمدید تحریم انصارالله یمن با حمایت امارات متحده عربی که بخشی از ائتلاف عربی است با ۱۱ رای موافق و ۴ رای ممتنع به تصویب رسید.

روسیه و چین به این قطعنامه رای مثبت دادند.

امارات تاکنون در دو نشست شورای امنیت سازمان ملل یکی در مورد تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه روسیه و دیگری رای به تشکیل جلسه اضطراری و فوری مجمع عمومی سازمان ملل برای رسیدگی به بحران اوکراین ، رای ممتنع داده است.

بر اساس قطعنامه ای که امروز در شورای امنیت به تصویب رسید، تمام گروه انصارالله شامل تحریم های تسلیحاتی می شوند. در قطعنامه سال ۲۰۱۵ تعدادی از رهبران این گروه شامل این تحریم ها بودند.

دیپلمات ها و کارشناسان می گویند هدف قرار دادن انصارالله بی طرفی سازمان ملل را به خطر می اندازد.

امارات متحده عربی این درخواست را پس از آن ارائه کرد که ارتش یمن در سال جاری مسئولیت چندین حمله با پهپاد و موشک به تأسیسات غیرنظامی در امارات را در پاسخ به تجاوزهای ابوظبی بر عهده گرفت.

چندی پیش امارات در پی دفاع و مقاومت ارتش یمن در برابر حملات امارات، از شورای امنیت سازمان ملل خواست نشستی فوق العاده در این باره تشکیل دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

ارسال نظر