تماس با ما درباره ما

هشدار جدی روسیه به غرب داده شد+ جزییات

وزارت دفاع روسیه دیروز (دوشنبه ) به کشورهای غربی در زمینه ارسال محموله های تسلیحات به اوکراین که طی روزهای اخیر افزایش یافته، هشدار داده است.
هشدار جدی روسیه به غرب داده شد+ جزییات

به گزارش تهارن بهشت از شبکه تلویزیونی روسیه۱، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه به اتحادیه اروپا و کشورهای حامی اوکراین هشدار داد درصورتی که ارسال محموله های تسلیحاتی به اوکراین ادامه بیابد، این محموله ها را نابود می کند.  

در گزارش رسانه روسی گفته شد کشورهای غربی بویژه آمریکا به ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین ادامه می دهند تا از این راه، جنگ در این کشور از جمله سرکوب منطقه دونباس ادامه بیابد.

 وزارت دفاع روسیه تصریح کرده است، باتوجه به این‌که در منطقه دونباس مناقشه مسلحانه در سال‌های اخیر جریان داشت، ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی غیرقانونی محسوب می شود.

کشورهای اروپایی و آمریکا که تاکنون از راه هوایی و با استفاده از هواپیماها، محموله های تسلیحات را به اوکراین ارسال می کردند با ورود نیروهای روسیه به این کشور، به راه های زمینی برای انتقال تسلیحات به اوکراین متوسل شده اند.

برای این منظور کامیون ها، تسلیحات را از لهستان به اوکراین منتقل می کنند.  

جوسپ بورل نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که ۴۵۰ میلیون یورو انواع تسلیحات ازجمله هواپیماهای نظامی به اوکراین ارسال می کند و ۵۰ میلیون یورو هم محموله هایی همچون سوخت و لوازم مورد نیاز به این کشور تحویل می دهد.  

 اولاف شولتز صدراعظم آلمان هم روز شنبه اعلام کرد که برلین یکهزار سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک زمین به هوا استینگر به اوکراین خواهد داد.

برخی کشورهای غربی نیز از تصمیم برای ارسال محموله های تسلیحاتی به اوکراین خبر دادند.  

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار