تماس با ما درباره ما

زمان آغاز دور دوم مذاکرات روسیه و اوکراین مشخص شد

منابع و رسانه‌های روسی اعلام کردند دور دوم مذاکرات با اوکراین امروز چهارشنبه برگزار می‌شود.
زمان آغاز دور دوم مذاکرات روسیه و اوکراین مشخص شد

به گزارش تهران بهشت؛ رسانه‌های دولتی روسیه گزارش دادند که دور دوم مذاکرات میان هیات‌های اوکراین و روسیه درباره وضعیت اوکراین برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

 یک مقام روسیه گفت که چهارشنبه، دوم مارس۲۰۲۲(۱۱ اسفند) تاریخی است که دو طرف پیش از این برای دور دوم مذاکرات در مورد آن توافق کرده بودند. 

این خبرگزاری افزود که دور دوم مذاکرات در بلاروس نزدیک مرز بلاروس و لهستان برگزار خواهد شد. 

منابع اوکراینی هنوز دور دوم مذاکرات را تایید نکرده است.

این درحالی است که ولودیمیر زلنسکی در یک مصاحبه مشترک با "سی ان ان و رویترز" اعلام کرد که برای برگزاری مذاکرات روسیه باید بمباران شهرهای اوکراین را متوقف کند. 

وی گفت: ضروری است که بمباران مردم خاتمه یابد و سپس پای میز مذاکره برای آتش بس بنشینیم. 

دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین در ساختمانی به نام «خانه ماهیگیران» در یک منطقه مرزی بلاروس و اوکراین در نزدیکی رودخانه‌ای به نام پریپیات در استان گومل برگزار شد.  

ولادیمیر مدینسکی سرپرست هیات روسیه در مذاکرات در پایان دیدار خاطرنشان کرد که در مذاکرات روز دوشنبه نکات تلاقی (وجوه مشترک) یافت شد که بر اساس آن می‌توان مواضع دو کشور را پیش بینی کرد. 

در آغاز این مذاکرات، ولادیمیر مکی وزیر خارجه بلاروس گفت که انتظار دارد طرف‌های روسی و اوکراینی در این مذاکرات به نتایجی دست بیابند. 

در مجموع سه دور مذاکرات برگزار شد و دو طرف بیش از چهار ساعت مذاکره کردند و دستور کار آن پایان عملیات جنگی روسیه در اوکراین بود و طرفین درخصوص شرایط آن مذاکره کردند. 

 سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه برعهده داشت و معاونان وزرای خارجه و دفاع روسیه، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه و نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات این کشور را تشکیل می‌دادند. 

از طرف اوکراین نیز الکسی رزنیکوف وزیر دفاع (سرپرست هیات)، رئیس فراکسیون خادم ملت، معاون وزیر خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون رئیس هیات اوکراین در گروه تماس سه جانبه در مذاکرات شرکت کردند. 

در نخستین ساعات صبح پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. 

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند. 

ارسال نظر