تماس با ما درباره ما

پیام جدید بایدن به پوتین داده شد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه حمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به اوکراین کاملا برنامه ریزی شده و بی دلیل بود، اظهار داشت پوتین بیش از گذشته در جهان منزوی شده است و تاریخ خواهد نوشت که او از اوکراین ضعیف بیرون می‌آید.
پیام جدید بایدن به پوتین داده شد

به گزارش تهران بهشت؛ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی در نخستین نطق سالانه خود در کنگره آمریکا که "اوکسانا مارکارووا" سفیر اوکراین در واشنگتن نیز در این مراسم حضور داشت، افزود، ولادیمیر پوتین شش روز پیش  فکر می کرد می تواند بنیاد جهان آزاد را تغییر دهد، اما اشتباه می کرد. او فکر می کرد می تواند وارد اوکراین شود و جهان عقب نشینی خواهد کرد؛ در مقابل، او با یک دیوار مقاومت مواجه شد.

 

آمریکا در کنار مردم اوکراین ایستاده است/ ماه ها برای مقابله با پوتین ائتلاف جهانی تشکیل دادیم

بایدن اضافه کرد آمریکا در کنار مردم اوکراین ایستاده است. زمانی که دیکتاتورها هزینه اقدامات متخاصم خود را پرداخت نمی کنند، آنها آشفتگی بیشتری ایجاد می کنند. به همین دلیل ناتو ایجاد شد تا صلح و امنیت را در اروپا پس از جنگ جهانی دوم به ارمغان بیاورد. دیپلماسی آمریکا اهمیت دارد، اراده آمریکا اهمیت دارد. حمله پوتین به اوکراین کاملا برنامه ریزی شده و بی دلیل بود.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد او (پوتین) تلاش های مکرر دیپلماسی را رد کرد. او فکر می کرد ناتو و غرب پاسخ نخواهند داد. او فکر می کرد می تواند در آمریکا و در اروپا تفرقه ایجاد کند، اما پوتین اشتباه کرد، ما متحد و آماده هستیم. ما ماه ها برای مقابله با پوتین یک ائتلاف با حضور کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی ایجاد کردیم.

 

آمریکا حریم هوایی خود را بر روی تمام پروازهای روسیه می بندد

وی تصریح کرد پوتین اکنون بیش از گذشته در جهان منزوی شده است. اکنون ما به همراه متحدان خود تحریم های اقتصادی قوی وضع کرده ایم. ما ارتباط بانک های روسیه را از سیستم مالی بین المللی قطع کردیم. من امشب به رژیم فاسد و میلیاردرهای آن می گویم دیگر نمی توانید به اقدامات خود ادامه دهید.

بایدن گفت که وزارت دادگستری آمریکا یک گروه کاری ایجاد می کند تا جنایت های میلیاردرهای روسیه را بررسی کنند. ما با اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی های آنها همکاری می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد امشب اعلام می کنم که آمریکا حریم هوایی خود را بر روی تمام پروازهای روسیه می بندد.

بایدن با بیان اینکه اقتصاد روسیه رو به نابودی است، گفت که روبل ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. بازار سهام روسیه ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و تنها پوتین مسوول این عواقب است.

 

دستیابی پوتین در میدان نبرد  به پیروزهایی و مواجهه با عواقب شدید در دراز مدت

وی با بیان اینکه ما بیش از یک میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده ایم و به کمک های خود به مردم اوکراین ادامه خواهیم داد، افزود که ما از اوکراین حمایت نظامی ، اقتصادی و بشردوستانه خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا  تصریح کرد نیروهای ما در اوکراین با روسیه نخواهند جنگید اما اگر روسیه تصمیم بگیرد به سمت غرب پیشروی کند، ما نیروهای زمینی، یگان های هوایی، کشتی ها را بسیج کرده ایم تا از کشورهای ناتو محافظت کنیم.

بایدن ادامه داد اگرچه پوتین در میدان نبرد به پیروزی هایی دست خواهد یافت اما او در درازمدت با عواقب شدید مواجه خواهد شد، تحریم های آمریکا به گونه ای طراحی شده اند که تنها اقتصاد روسیه را هدف قرار دهند.

 

آزادسازی ۳۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به سیاست های داخلی کشورش گفت که مهار تورم اولویت اصلی من است.

بایدن همچنین گفت که آمریکا ۳۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک (راهبردی) خود را به عنوان بخشی از تلاش بین المللی برای ایجاد ثبات در بازار پس از حمله روسیه به اوکراین آزاد می کند.

اعضای کنگره آمریکا همزمان با سخنرانی جو بایدن برای مردم اوکراین و سفیر این کشور که در کنگره حضور داشت، برای دقایقی ایستاده کف زدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار