تماس با ما درباره ما

رئیس‌جمهور اوکراین ترور شد؟

الکسی دانیلوف رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین سه‌شنبه شب اعلام کرد، نیروهای این کشور نقشه ترور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور را خنثی کردند.
رئیس‌جمهور اوکراین ترور شد؟

به گزارش تهران بهشت از "اکسیوس" دانیلوف گفت، یک گروه از نیروهای ویژه چچنی معروف به "کادیرووی‌ها" در پشت این توطئه بوده و نیروهای اوکراین توانسته‌اند این گروه را نابود کنند. 

وی افزود، اعضای سرویس امنیت فدرال روسیه که از جنگ حمایت نمی‌کنند در مورد این نقشه به مقامات اوکراین اطلاع دادند.

دانیلوف توضیح داد که گروه کادیرووی به دو بخش تقسیم شده‌اند. اعضای یک گروه در گوستومل کشته شده و گروه دیگر با نیروهای امنیتی اوکراین درگیر هستند. 

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که او هدف اول روسیه در عملیات نظامی این کشور در اوکراین است. 

وی هفته پیش هشدار داده بود که گروه‌های "خرابکار" روسیه وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شده و به دنبال ترور وی و خانواده او می‌باشند. 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراین خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

ارسال نظر