تماس با ما درباره ما

مکرون محبوبیت خود را افزایش داد!+ جزییات

نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس (Ipsos-Sopra-Steria) نشان می‌دهد که اقبال فرانسوی‌ها به امانوئل مکرون رئیس جمهور فعلی این کشور برای رقابت در انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه افزایش یافته و از مرز ۳۰ درصد گذشته است.
مکرون محبوبیت خود را افزایش داد!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت، تارنمای روزنامه فرانسوی لو فیگارو روز شنبه با انتشار نتایج این نظرسنجی نوشت: هم اینک مکرون جلوتر از مارین لو پن و اریک زمور دیگر رقبای خود حرکت می‌کند.

بر اساس این گزارش، در دور دوم انتخابات ۲۰۲۲ اگر مکرون مقابل لو پن قرار گیرد با کسب ۵۹ درصد آرا پیروز انتخابات خواهد بود و اگر در برابر زمور قرار گیرد ۶۵ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد و بار دیگر راهی الیزه می‌شود.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که مکرون پس از آغاز جنگ در اوکراین چهار امتیاز در مدت یک هفته به دست آورده است و اقبال رای دهندگان به وی از مرز ۳۰ درصد عبور کرده است و مارین لو پن، والری پکرس و اریک زمور در حال سقوط هستند.

از دیگر نتایج این نظر سنجی می‌توان به دغدغه رای دهندگان فرانسوی اشاره کرد که قدرت خرید همچنان با ۵۲ درصد در صدر جدول جای دارد.

۹۰ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نسبت به تاثیر جنگ در اوکراین "زیاد" یا "خیلی زیاد" نگران هستند که افزایش ۲ درصدی در یک هفته را نشان می‌دهد و ۷۶ درصد نیز احتمال یک درگیری هسته‌ای را می‌دهند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی مکرون که در روزهای اخیر نامزدی خود را برای انتخابات پیش رو اعلام کرده است، ۳۰.۵ درصد اقبال پیروزی دارد و نامزدهای راست افراطی شامل مارین لوپن ۱۴.۵ درصد (یک درصد کاهش نسبت به نظرسنجی پیشین این موسسه) و اریک زمور ۱۳ درصد (۲ درصد کاهش) را شاهد هستند والری پکرس با ۱۱.۵ درصد (یک درصد کاهش) به سقوط خود ادامه می‌دهد و حال از ژان لوک ملانشون نامزد چپ افراطی با کسب ۱۲ درصد (۰.۵ درصد افزایش) عقب‌تر است.

به گزارش ایرنا دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) و دور دوم آن در ۲۴ آوریل (چهار اردیبهشت) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار