تماس با ما درباره ما

سفیر آمریکا احضار شد+ جزییات

جان سالیوان سفیر آمریکا در رابطه با اظهارات سناتور لیندسی گراهام که خواهان ترور رئیس جمهوری روسیه شده بود، به وزارت خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض به این اظهارات سناتور آمریکایی ابراز شد.
سفیر آمریکا احضار شد+ جزییات

به گزارش تهران بهشت، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه احضار شد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، در رابطه با اظهارات تحریک آمیز و خصمانه لیندسی گراهام، به سفیر آمریکا یادداشت اعتراض ارائه کرد.

لیندسی گراهام سناتور تندرو جمهوری‌خواه آمریکا در پی وقوع جنگ در اوکراین خواستار ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شد.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آیا یک بروتوس(طراح قتل ژولیوس سزار رم ) در روسیه وجود دارد؟  آیا سرهنگ اشتافنبرگ (طراح ناکام ترور هیتلر) موفق تری در ارتش روسیه وجود دارد؟

 در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: به سفیر آمریکا گوشزد شد که موضوع فراخوانی مطرح است که در واقع ماهیت تروریستی دارد و برای یک مقام ارشدی که انتخاب می شود، غیرقابل قبول است. 

«به سالیوان گفته شد که این گونه اظهارات خصمانه در قوانین کیفری روسیه به عنوان سوء قصد به یک مقام دولتی محسوب می شود و پیامدهای سنگینی با پیگیری قضایی به همراه دارد.» 

در بیانیه آمده است: خودداری دولت آمریکا از اتخاذ تدابیر معین در مورد این سخنان، بر روابط روسیه و آمریکا که در وضع اسف باری قرار دارد تاثیر مخرب خواهد گذاشت. 

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، سناتور لیندسی گراهام را که ولادیمیر پوتین را تهدید به قتل کرده و در این مورد فراخوان داده بود، به روس هراسی جنون آمیز متهم کرد.

به گزارش ایرنا،سخنگوی رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در شرایط بسیار پرتنش و متشنج کنونی، این گونه نیست که همه بتوانند عقل و منطق خود را حفظ کنند و بسیاری دیوانه می شوند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار