تماس با ما درباره ما

آمریکا موافقت خود را اعلام کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که با ورود یک هواپیمای روسیه به واشنگتن دی سی برای بازگرداندن ۱۳ دیپلمات روسیه موافقت کرده است.
آمریکا موافقت خود را اعلام کرد

به گزارش تهران بهشت؛ این هواپیمای ایلوشین ۹۶، جمعه شب مسکو را در مسیر سنت پترزبورگ ترک کرد و اکنون در مسیر فرودگاه دالس در خارج از واشنگتن  بوده  و قرار است  قبل از  ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت آمریکا در این فرودگاه فرود بیاید.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که حریم هوایی آمریکا بر هواپیماهای روسیه بسته است اما آمریکا برای خروج ۱۳ دیپلمات روسیه که باید خاک این کشور را ترک کنند، به این هواپیما اجازه ورود به حریم هوایی آمریکا را داده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای به رسانه آمریکایی پولیتیکو گفت: دولت آمریکا  با ورود پرواز چارتر دولت روسیه برای تسهیل خروج دیپلماتهای این کشور در سازمان ملل که به دلیل سوء استفاده از امتیازات اقامتی خود اخراج شده بودند، موافقت کرد.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار داشت: آمریکا ۱۲ دیپلمات در نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

سفیر دولت ولادیمیر پوتین در سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت آمریکا ۱۲ دیپلمات در نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل را عنصر نامطلوب اعلام کرد و از آنها خواست تا ۷ مارس خاک آمریکا را ترک کنند.

نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار داشت  که  اخراج دیپلمات های این کشور از نمایندگی روسیه در سازمان ملل نشان می دهد که آمریکا به تعهدات خود بر اساس منشور سازمان ملل و توافق کشور میزبان احترام نمی گذارد.

سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین این اقدام را یک گام خصمانه دیگر علیه نمایندگی روسیه در سازمان ملل توصیف کرد.

همچنین نمایندگی آمریکا در سازمان ملل از این سازمان خواست تا یک کارمند این سازمان را به اتهام انجام "عملیات اطلاعاتی برای روسیه" اخراج کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران این درخواست از سوی آمریکا را تایید کرد اما از اظهار نظر بیشتر در مورد آن از جمله  جنسیت این فرد و  نیز اینکه آیا این فرد کارمند دفاتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در منهتن نیویورک است یا خیر، خودداری کرد.  

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار