تماس با ما درباره ما

ظرفیت اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین افزایش می‌یابد

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین با بیان گفت‌وگوی تلفنی با ایلان ماسک بنیانگذار و مدیر اجرایی اسپیس ایکس اعلام کرد این کشور طی هفته جاری از پایانه‌های بیشتر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برخوردار خواهد شد.
ظرفیت اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین افزایش می‌یابد

به گزارش تهران بهشت از رویترز، زلنسکی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اعلام این خبر نوشت: با ماسک صحبت کردم. از وی برای حمایت کلامی و عملی از اوکراین سپاسگزارم. 

ایلان ماسک یکشنبه گذشته (۸ اسفند) در توئیتی اعلام کرده بود: «سرویس استارلینک اکنون در اوکراین فعال است.» 

سامانه اسپیس ایکس (SpaceX) ماسک دارای هزاران ماهواره استارلینک در مدار است که به این شرکت امکان می دهد اینترنت پرسرعت را در اطراف زمین بدون نیاز به کابل های فیبر نوری ارسال کند. اگر زیرساخت های اینترنتی اوکراین در اثر حملات روسیه آسیب ببیند، ماهواره‌ها می توانند اوکراین را آنلاین نگه دارند.

بنا به گزارش پولیتیکو، این اقدام ماسک در پاسخ به درخواست میخائیلو فدوروف معاون اول نخست‌وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین از ماسک انجام شد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ارسال نظر