تماس با ما درباره ما

خداحافظی رسانه‌های غربی از روسیه!+ جزییات

تصمیمات تازه روسیه برای مقابله با انتشار «اخبار نادرست در مورد ارتش» سبب شده تا هر روز رسانه‌های غربی بیشتری در بحبوحه رویارویی نظامی مسکو و کی‌کیف پوشش اخبار از روسیه را به حال تعلیق درمی‌آورند.
خداحافظی رسانه‌های غربی از روسیه!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت از خبرگزاری فرانسه، شبکه تلویزیون آلمانی «آردی» و «زد دی اف» و خبرگزاری «افه» اسپانیا جدیدترین رسانه‌هایی هستند که تعلیق پوشش خبری از روسیه را اعلام کردند. این در حالی است که در پی تصویب قانون جدید در روسیه برای مجازات «انتشار اخبار دروغین در مورد ارتش»، هر روز تعداد بیشتری از رسانه‌های غربی از پوشش اخبار از روسیه صرف نظر می‌کنند.

پخش‌کننده‌های آلمانی در بیانیه ای اعلام کردند «تا اطلاع بعدی گزارش‌های خود از استدیو مسکو» را به حالت تعلیق در می آورند و از این پس به فعالیت‌های خود در زمینه اطلاع رسانی و انتشار اخبار اختصاصی از آنچه میان روسیه و اوکراین می‌گذرد از محل‌های دیگری در خارج از روسیه، ادامه خواهند داد.

شبکه «آردی» از سال ۱۹۵۶ در مسکو فعالیت می کند. سخنگوی رادیو آلمان و مسئول دفتر این رسانه‌های آلمانی در مسکو در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه مشخص نکرد که کارکنان محلی این رسانه‌ها به کار خود ادامه می دهند یا خیر.

 خبرگزاری افه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: این خبرگزاری تصمیم گرفته است در پی تصویب قانون جدیدی که برای مجازات انتشار «اخبار نادرست مرتبط با جنگ اوکراین» از نظر روسیه تا پانزده سال زندان در نظر گرفته است، فعالیت خود را به طور موقت به حالت تعلیق درآورد.

این تصمیم‌ها در پی مجموعه‌ای از تصمیم‌های مشابه رسانه‌های بین المللی برای تعلیق فعالیت در روسیه اتخاذ شده است. خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه اعلام کرد که «کار جمع‌آوری اخبار و اطلاعات را در روسیه» موقتا تعلیق می کند.

قانون جدید که روز جمعه به امضای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه رسید، برای انتشار اخباری «با هدف بی اعتبار کردن نیروهای نظامی» این کشور، تا ۱۵ سال حبس در نظر گرفته است.

«جان میکلثویت» سردبیر بلومبرگ در این باره گفت: به نظر می رسد این قانون در نظر دارد تا هر خبرنگار آزاد را به یک مجرم تبدیل کند؛ اقدامی که ادامه فعالیت خبرنگاری را در این کشور ناممکن خواهد کرد.

شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا نیز پخش برنامه‌های خود در روسیه را به منظور «ارزیابی وضعیت» به حالت تعلیق درآورده است.

«سونیا دریدی» خبرنگار نشریه واشنگتن پست نیز در توئیتی نوشت که این رسانه از این پس نام خبرنگاران و مشخصات (تاریخ و محل نگارش گزارش) را از اخبار حذف می کند.

شبکه تلویزیون ایتالیا (RAI) نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در پی تصویب قانونی که مجازات سنگین حبس را برای انتشار اخباری که مقامات روسیه آن را نادرست قلمداد کنند، در نظر گرفته است، این شبکه خبری فعالیت خبرنگاران خود در روسیه را به حالت تعلیق در می آورد.

پیش از این نیز شبکه های خبری «بی بی سی» انگلیس و رادیو و تلویزیون «سی بی سی» و رادیو کانادا تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده بودند.

به گزارش ایرنا، با اعلام آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین به دستور پوتین در پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار