تماس با ما درباره ما

این اقدام روسیه موجب نگرانی شدید اوکراین شد!+ جزییات

مقامات اوکراین در گفت و گو با رسانه ها درباره تسلط ارتش روسیه بر نیروگاه برق آبی تامین کننده برق کی یف، پایتخت این کشور ابراز نگرانی کردند.
این اقدام روسیه موجب نگرانی شدید اوکراین شد!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، مقامات ارتش اوکراین روز یکشنبه صبح در گفت و گو با رسانه ها هشدار دادند که نیروهای روسی که از شمال این کشور به سمت کی یف حرکت می کنند دنبال تصرف اصلی ترین نیروگاه برق آبی تامین کننده برق کی یف هستند.

براساس گفته های مقامات اوکراینی، تسلط بر نیروگاه برق آبی کانف در ۱۰۰ مایلی جنوب کی یف که روی رودخانه دنیپر احداث شده، یکی از اهداف ارتش روسیه برای تسلط بر زیرساخت های ضروری اوکراین است.

از زمان شروع عملیات ویژه روسیه، ارتش این کشور بخش های زیادی از زیرساخت های برق اوکراین از جمله نیروگاه «زاپیروژیا» و نیروگاه قدیمی و ازکارافتاده چرنوبیل را تصرف کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ارسال نظر