تماس با ما درباره ما

آمریکا مدعی تخلف یک شرکت چینی در ارسال فناوری به ایران شد

مسئولان زد تی ای (ZTE) سازنده تجهیزات مخابراتی چینی، ۲۳ اسفند باید در دادگاه فدرال آمریکا حاضر شوند تا پاسخگوی اتهامات جدیدی به علت ارسال فناوری به ایران باشند.
آمریکا مدعی تخلف یک شرکت چینی در ارسال فناوری به ایران شد

به گزارش تهران بهشت از خبرگزاری رویترز، دادگاه فدرال تگزاس روز ۱۳ اسفند اعلام کرد در نظر دارد تخلف احتمالی مربوط به نقض قوانین آمریکا در ارسال تجهیزات مخابراتی به ایران را بررسی کند.

در کیفرخواستی که ماه گذشته منتشر شد، همچنین یک مدیر تحقیقاتی سابق زد تی ای در نیوجرسی و یک استاد موسسه فناوری جورجیا متهم شده اند با ویزای J-۱  که برای کار و تحصیل در آمریکا تعریف شده است، تعدادی از اتباع چینی را به آمریکا آورده اند.

بنا به گزارش رویترز، در کیفرخواست ادعا شده است که این اتباع چینی پس از ورود برای کار در زد تی ای به نیوجرسی رفته اند. پروفسور گی کونگ چانگ این اتهامات را رد کرده است. مسئولان عالی رتبه زد تی ای و وکلایشان در خصوص این اتهامات تا کنون اظهار نظری نکرده اند.

در صورت اثبات این اتهامات مشخص نیست چه جرایمی برای شرکت بزرگ چینی در نظر گرفته خواهد شد. اما در گذشته زد تی ای به سبب آنچه نقض قوانین آمریکا خوانده شده، با جریمه های هنگفتی مواجه شده است.

زد تی ای در سال ۲۰۱۷ در دادگاه تگزاس آمریکا به دلیل آنچه نقض قوانین آمریکا در فروش فناوری ساخت آمریکا به ایران و کره شمالی گفته می شد، به پرداخت ۸۹۲ میلیون دلار محکوم شد. در آن زمان بازرسان آمریکایی ۲۸۳ محموله تجهیزات مخابراتی به کره شمالی را کشف کردند.

سال ۲۰۱۸، وزارت بازرگانی آمریکا به منظور تنبیه مدیران این شرکت به علت اظهارات خلاف واقع، زد تی ای را از تجارت با تامین کنندگان آمریکایی منع کرد.

پس از آن زد تی ای یک میلیارد دلار غرامت پرداخت کرد و موافقت کرد که مدیران خود را تغییر دهد و با یک برنامه نظارت ده ساله همکاری کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار