تماس با ما درباره ما

دور سوم مذاکرات اوکراین و روسیه به کجا رسید؟

سومین دور مذاکرات میان روسیه و اوکراین در حالیکه جنگ میان این دو کشور ادامه دارد، پایان یافت و گفت وگوها بر سر آتش بس همچنان ادامه دارد.
دور سوم مذاکرات اوکراین  و روسیه به کجا رسید؟

به گزارش تهران بهشت، نخستین دور مذاکرات روسیه و اوکراین در شهر «گومل»  (Gomel) بلاروس در ۲۸ فوریه (۹) گذشته برگزار شد؛ دومین دور مذاکرات نیز سوم ماه مارس (۱۲ اسفندماه) شهر برست بلاورس در نزدیک مرز لهستان انجام شد. 

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، مذاکره کننده اوکراینی اعلام کرد گفت وگوها با روسیه پیشرفت کمی در خصوص تخلیه غیر نظامیان داشت و وضعیت به طور کلی تغییر نکرده است. 

الجزیره نوشت: میخائیلو پودولیاک در بیانیه‌ای گفت که دو طرف به گفت وگوها درباره آتش بس ادامه خواهند داد. 

ولادیمیر مدینسکی، مذاکره کننده روسیه نیز پس از پایان مذاکرات اظهار داشت: هنوز زود است که در مورد نتایج مثبت صحبت کنیم. 

در همین حال خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" نوشت، ولادیمیر مدینسکی مذاکره کننده ارشد روسیه گفت: هیات اوکراینی به همتایان روس خود تضمین داده است که کریدورهای بشردوستانه از روز سه شنبه به طور عادی کار خود را آغاز خواهند کرد. 

مدینسکی در گفت وگو با رسانه‌ها پس از مذاکرات روز دوشنبه گفت طرف اوکراینی پیشنهادات روسیه را برای بررسی بیشتر به کی‌یف برده است. 

 این در حالی است که یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه بیش از ۶۲۵ موشک تاکنون به اوکراین شلیک شده است، اعلام کرد نزدیک به ۱۰۰ درصد نیروهای مستقر روسیه در مرزها وارد اوکراین شده‌اند. 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار