تماس با ما درباره ما

شرط روسیه برای پایان جنگ اوکراین مشخص شد

سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه‌ای روز دوشنبه گفت روسیه چند شرط برای اتمام درگیری‌ها در اوکراین به کی‌یف اعلام کرده است.
شرط روسیه برای پایان جنگ اوکراین مشخص شد

به گزارش تهران بهشت، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه در مصاحبه با یک رسانه غربی تصریح کرد روسیه چند شرط برای توقف درگیری‌ها در اوکراین دارد و کی‌یف را از آنها مطلع کرده است.

طبق گزارش روزنامه نیویورک‌پست، روسیه خواستار آن شده که اوکراین عملیات‌های نظامی را متوقف کند، کریمه را به عنوان بخشی از خاک روسیه به رسمیت بشناسد و استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را نیز بپذیرد.

مطابق این گزارش، دیمیتری پسکوف در مصاحبه‌ای تلفنی با رویترز تصریح کرد روسیه به اوکراین گفته که درگیری‌ها می‌تواند در هر لحظه متوقف شود. او گفت: «به آنها گفته شد همه اینها می‌تواند در یک آن به اتمام برسد. ما واقعاً داریم غیرنظامی‌سازی اوکراین را به پایان می‌رسانیم. آن را به پایان خواهیم رساند. اما مسئله اصلی این است که اوکراین اقدامات نظامی‌اش را متوقف کند. آنها باید اقدامات نظامی‌شان را متوقف کنند و بعد از آن شلیکی در کار نخواهد بود.»

اوکراین هنوز واکنشی به درخواست‌های روسیه نشان نداده است. این درخواست ۱۲ روز بعد از آن مطرح شده که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دستور آغاز عملیات نظامی علیه اوکراین از محورهای شمالی، جنوبی و شرقی این کشور را صادر کرد. 

دیمیتری پسکوف در مصاحبه با رویترز تأکید کرد که روسیه به دنبال تصرف اراضی خاک اوکراین نیست. او گفت اینکه گفته می‌شود مسکو خواستار تحویل گرفتن اوکراین است درست نیست. وی همچنین تصریح کرد که لازم است اوکراین با ایجاد تغییراتی در قانون اساسی ضمانت بدهد که وارد هیچ بلوکی نخواهد شد.

سخنگوی کرملین گفت: «آنها باید اصلاحاتی در قانون اساسی ایجاد کنند و طبق آن، هر گونه تلاش برای ورود به هر بلوکی را رد کنند. درباره اینکه چطور باید کریمه را به عنوان خاک کریمه به رسمیت بشناسند هم صحبت کرده‌ایم، ضمن اینکه لازم است دونتسک و لوهانسک را هم به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت بشناسند. همین است و [اگر این کارها را انجام دهند] همه چیز فوراً به پایان خواهد رسید.»

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار