تماس با ما درباره ما

ساخت بزرگترین کارخانه اسلحه‌سازی جهان در عربستان؟+ جزییات

رئیس اجرایی شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا یکی از بزرگترین کارخانه‌های مهمات‌سازی جهان را احداث کند.
ساخت بزرگترین کارخانه اسلحه‌سازی جهان در عربستان؟+ جزییات

به گزارش تهران بهشت از سی ان ان، «ولید ابو خالد» گفت: تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ درصد صنایع نظامی بومی خواهد شد.

وی افزود: شرکت صنایع نظامی عربستان در تلاش است تا یکی از بزرگترین کارخانه‌های مهمات سازی در جهان را تأسیس کند و بخش‌های مختلف دفاعی را بومی کند.

رئیس اجرایی شرکت صنایع نظامی عربستان همچنین گفت که این شرکت با شرکت‌های داخلی برای طراحی پهپاد ۱۰۰ درصد بومی که توسط نیروهای مسلح این کشور تولید و استفاده شود، همکاری کرده است.

نخستین نمایشگاه دفاع جهانی ۲۰۲۲ روز یکشنبه در شهر ریاض با مشارکت مقامات لشکری و کشوری و بخش‌های نظامی و محافل علمی این کشور افتتاح شد.

سعودی‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که کار احداث شرکت بزرگ صنایع نظامی که در چشم‌انداز تحول ۲۰۳۰ این کشور در نظر گرفته شده بود و تحولی بنیادین در صنایع دفاعی و نظامی عربستان ایجاد خواهد کرد را آغاز کرده‌اند.

صندوق سرمایه گذاری‌های دولتی عربستان اعلام کرده بود که این شرکت قرار است تا پایان برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ به یکی از ۲۵ شرکت برتر جهان در زمینه صنایع نظامی تبدیل شود و عربستان را به جایگاهی جهانی در تولید قطعات و تجهیزات نظامی تبدیل کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار