تماس با ما درباره ما

انگلیس بعد از انتقادهای فرانسه برای پذیرش پناهجویان اوکراینی اقدام کرد

بعد از انتقادهای فرانسه در مورد بدرفتاری انگلیس با پناهجویان اوکراینی، لندن برای پذیرش مهاجران، افسران ویژه روادید را راهی فرانسه کرد.
انگلیس بعد از انتقادهای فرانسه برای پذیرش پناهجویان اوکراینی اقدام کرد

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری فرانسه، انگلیس دوشنبه شب اعلام کرد که افسران روادید را به بندر کاله فرانسه می فرستد تا به تسریع روند رسیدگی به اوکراینی هایی که از تهاجم روسیه گریخته اند، کمک کنند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز ۱۷۵ میلیون پوند (۲۳۰ میلیون دلار معادل۲۱۰ میلیون یورو) بودجه جدید برای کمک به دولت اوکراین اعلام کرد که مجموع کمک های این کشور را به نزدیک به ۴۰۰ میلیون پوند رساند.

جانسون پس از گفتگو با نخست وزیران هلند و کانادا به خبرنگاران گفت: ما کاملا مصمم هستیم تا جایی که ممکن است سخاوتمند باشیم و همانطور که با شما صحبت می کنم در حال بررسی هزاران درخواست هستیم.

وی در ادامه افزود: ما مردم را در تمام کشورهای اطراف - به لهستان، بلغارستان، رومانی و همچنین کاله در فرانسه- می‌فرستیم تا مطمئن شویم که مردم را می پذیریم و به آنها کمک می کنیم تا بیایند.

به دنبال اعتراض فرانسه علیه انگلیس و متهم کردن این کشور به واکنش ناکافی و بدور از انسانیت در کمک به پناهجویان اوکراینی، وزیر کشور انگلیس نیز گفت که کشورش طرح های جدیدی را برای افزایش ورود پناهجویان اوکراینی ترسیم کرده است.

انگلیس تاکنون طرح های روادید برای افراد دارای خانواده یا حامی مالی در انگلیس را اعلام کرده است اما دولت از سوی قانونگذاران اپوزیسیون مورد انتقاد قرار گرفته زیرا در مقایسه با همسایگان اروپایی اش به اندازه کافی اقدام نکرده است.

فرانسه و انگلیس روز یکشنبه درباره نوع رفتار با پناهجویانی که در بندر فرانسوی کاله گرفتار شده اند، دچار نزاع دیپلماتیک شدند.

صدها نفر از اوکراینی‌ها در روزهای اخیر به شهر کاله در شمال فرانسه آمده‌اند و امیدوارند به اقوام مستقر خود در بریتانیا بپیوندند.

به گفته جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه، در روزهای گذشته ۴۰۰ پناهجوی اوکراینی خود را به گذرگاه های مرزی کاله معرفی کرده اند اما به حدود ۱۵۰ نفر از آنها گفته شد که در کنسولگری بریتانیا در پاریس یا بروکسل روادید بگیرند.

وی در نامه ای به پاتل  همتای انگلیسی خود نوشت: پاسخ بریتانیا کاملاً نامناسب است و به دور از انسانیت نسبت به پناهندگانی است که اغلب در اضطراب هستند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار