تماس با ما درباره ما

حملات روسیه به اوکراین کاهش یافت

گزارش ها حاکی از کاهش حملات نیروهای روسیه به مواضع نظامیان اوکراین در شهرهای مختلف و باز شدن مسیرهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان است.
حملات روسیه به اوکراین کاهش یافت

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد: حملات روسیه در اوکراین ادامه دارد اما این حملات به طور قابل ملاحظه ای در روز سه شنبه کند شده است.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از منابع وزارت دفاع این کشور نوشت: روسیه مسیرهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از کی یف، چرنیهیف، سومی، خارکیف و ماریوپل را شروع کرده است.

گارد مرزی لهستان روز سه شنبه اعلام کرد: حدود ۱.۲ میلیون اوکراینی از زمان شروع جنگ در ۲۴ فوریه به لهستان فرار کرده اند. داده های پلیس مرزی اوکراین حاکی از فرار ۲۹۱ هزار و ۸۱ نفر به رومانی است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل از فرار ۱.۷ میلیون اوکراینی از این کشور خبر داده و اتحادیه اروپا پیش بینی کرده که پنج میلیون اوکراینی در صورت تداوم جنگ از این کشور فرار خواهند کرد.

به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه در اوکراین، این جنگ اکنون وارد سیزدهمین  روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" می نامد و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار