تماس با ما درباره ما

دو زندانی آمریکا آزاد شدند

در پی سفر هفته گذشته هیاتی از واشنگتن به ونزوئلا، کاخ سفید نیمه‌ شب گذشته از آزادی دو زندانی آمریکایی توسط دولت کاراکاس خبر داد.
دو زندانی آمریکا آزاد شدند

به گزارش تهران بهشت به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، کاخ سفید پیش از نیمه شب سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد ونزوئلا، «گوستاوو کاردناس» و «خورخه فرناندز» دو شهروند آمریکایی را از زندان آزاد کرده است.

این بیانیه کاخ سفید نشانه کاهش احتمالی تنش ها میان واشنگتن و کاراکاس در بحبوحه جنگ میان روسیه و اوکراین است.

آزادی این دو زندانی آمریکایی در پی سفر بی سر و صدای هیات آمریکایی در آخر هفته رخ می دهد؛ سفری که در آن یک مقام ارشد کاخ سفید و مذاکره کننده وزارت امور خارجه برای آزادی گروگان ها با هدف گفت و گو با مقامات دولت ونزوئلا به این کشور رفتند.

یکی از گروگان ها با نام کاردناس مدیر اجرایی نفت بود که به همراه همکارانش از سال ۲۰۱۷ در ونزوئلا زندانی است و فرناندز به دلیل آنچه که بایدن در بیانیه کاخ سفید آورده، با اتهامات ساختگی بازداشت شده بود.

بایدن در این بیانیه گفت: «امشب دو آمریکایی که به اشتباه در ونزوئلا زندانی شده بودند، می‌توانند بار دیگر به آغوش خانواده هایشان بازگردند. وی افزود: «اسارت ناعادلانه آمریکایی ها همیشه غیرقابل قبول است و در حالیکه ما بازگشت کاردناس و فرناندز را جشن می گیریم، نام و داستان هر آمریکایی که به ناحق در هر کجای دیگر بازداشت شده را از یاد نمی بریم.

سفر آخر هفته گذشته هیات آمریکایی در پی نگرانی از افزایش بهای انرژی انجام شد و به دنبال آن هم آمریکا ممنوعیت واردات نفت را از این کشور در بحبوحه ادامه بمباران اوکراین اعلام کرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ روابط خود را با دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری وقت آمریکا قطع کرد و در پی درخواست های واشنگتن برای برکناری، دیپلمات های آمریکایی را تهدید به اخراج کرد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار