تماس با ما درباره ما

لاوروف در ترکیه؛ نخستین دیدار با همتای اوکراینی در میانه جنگ

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در میانه جنگ کشورش با اوکراین، برای گفت وگو با همتای اوکراینی خود وارد ترکیه شد.
لاوروف در ترکیه؛ نخستین دیدار با همتای اوکراینی در میانه جنگ

به گزارش تهران بهشت از شبکه الجزیره، این نخستین دیدار میان مقامات ارشد روسیه و اوکراین از زمان حمله روسیه به اوکراین در دو هفته پیش است. 

وزیر خارجه روسیه پیش از مذاکرات برنامه ریزی شده با دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین، بامداد پنجشنبه وارد آنتالیا شد. 

رئیس جمهور ترکیه با خوش بینی نسبت به نتایج نشست روز پنجشنبه وزرای خارجه روسیه و اوکراین که قرار است به میزبانی ترکیه در آنتالیا برگزار شود، ابراز امیدواری کرد که این دیدار به آتش بس دائمی در اوکراین منجر شود. 

بر اساس توافقی که طی تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه و به ابتکار طرف آنکارا انجام شد، قرار است دیدار وزیران خارجه روسیه و اوکراین با حضور «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه برگزار شود. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار