تماس با ما درباره ما

صندوق بین المللی پول ۱.۴ میلیارد دلار کمک مالی برای اوکراین تصویب کرد

صندوق بین المللی پول مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کمک مالی اضطراری برای کمک به برآوردن نیازهای هزینه‌های فوری و کاهش اثرات اقتصادی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تصویب کرد.
صندوق بین المللی پول ۱.۴ میلیارد دلار کمک مالی برای اوکراین تصویب کرد

به گزارش منیبان؛ از رویترز، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که مقامات اوکراین قرارداد وام آماده به کار موجود با صندوق بین المللی پول را لغو کرده‌اند اما با این صندوق برای طراحی یک برنامه اقتصادی مناسب با تمرکز بر بازسازی و رشد زمانی که شرایط اجازه دهد، همکاری خواهند کرد.

کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول در بیانیه ای با پیش بینی رکود عمیق در اوکراین در سال جاری گفت: تهاجم نظامی روسیه به اوکراین عامل یک بحران عظیم انسانی و اقتصادی بوده است.

وی افزود: نیازهای مالی بزرگ و فوری هستند و ممکن است با ادامه جنگ به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنند، پس از پایان جنگ، اوکراین احتمالاً به حمایت بزرگ بیشتری نیاز خواهد داشت.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت خواستار توقف فوری حملات به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، کارکنان سلامت و آمبولانس‌ها شده‌اند. هیچ‌یک از اینها هرگز نباید هدف قرار گیرند.

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: بحران انسانی در اوکراین "به سرعت رو به وخامت است."

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که از تاریخ ۲۴ فوریه که روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، ۵۱۶ غیرنظامی در اوکراین کشته شده اند.

دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد حدود ۹۰۸ غیر نظامی نیز در این جنگ مجروح شده اند.

آخرین گزارش سازمان ملل، نشان می دهد که در مقایسه با آمار قبلی، تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین ۴۶ نفر افزایش یافته است.

ارسال نظر