تماس با ما درباره ما

موضع جدید قطر درباره بحران اوکراین+ جزییات

وزیر امور خارجه قطر گفت وگو و دیپلماسی را راه حل بحران اوکراین دانست.
موضع جدید قطر درباره بحران اوکراین+ جزییات

به گزارش تهران بهشت به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز پنجشنبه در سخنانی درباره بحران اوکراین گفت: "ما با نگرانی زیاد تشدید تنش نظامی در اوکراین را دنبال می کنیم و لزوم پیگیری گفت وگو و دیپلماسی را راه حل بحران می دانیم"

وی افزود: "قطر بر احترام به حاکمیت اوکراین و استقلال و وحدت سرزمینی این کشور در چارچوب مرزهای به رسمیت شناخته شده بین المللی آن تاکید می کند".

پیش از این نیز امیر قطر و رئیس جمهور اوکراین در یک گفت وگوی تلفنی بر لزوم پایان بحران در این کشور از طریق گفت وگو و دیپلماسی تأکید کرده بودند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار