تماس با ما درباره ما

گردهمایی رهبران اتحادیه اروپا در پاریس درباره بحران اوکراین+ جزییات

نشست سران اتحادیه اروپا دیروز (پنجشنبه) با موضوع رسیدگی به بحران اوکراین در پاریس آغاز شد.
گردهمایی رهبران اتحادیه اروپا در پاریس درباره بحران اوکراین+ جزییات

به گزارش تهران بهشت به نقل از فرانس ۲۴، در این اجلاس که سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا حضور دارند ، بحران اوکراین و درخواست کی‌یف برای عضویت در این اتحادیه مورد بحث و رسیدگی قرار می گیرد.

بنابراین گزارش، رهبران اتحادیه اروپا در این نشست که به مدت دو روز بطول می انجامد ، راههای رسیدگی فوری به عضویت اوکراین در این اتحادیه و نیز بحران این کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

جنگ در اوکراین و منابع تامین انرژی برای اتحادیه اروپا از جمله محورهای عمده این نشست عنوان شده است.

نشست سران اتحادیه اروپا در شرایطی برگزار می شود که در دو هفته گذشته و پس ازآغاز جنگ در اوکراین بیش از دو میلیون پناهجوی اوکراینی تا کنون به کشورهای اروپایی و عمدتا به لهستان مهاجرت کرده اند .

یک دیپلمات ارشد اروپایی در این خصوص گفت، می خواهیم از زلنسکی رییس جمهوری اوکراین حمایت کنیم و نشان دهیم که این کشور بخشی از اتحادیه اروپا است.

جنگ اوکراین در شرایطی وارد پانزدهمین روز خود شده است که این کشور همچنان با مساله آوارگان جنگی، حملات نیروهای روسیه و تخریب زیر ساخت ها دست به گریبان است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون سراسری روسیه، از عملیات ویژه نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

هم زمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار