تماس با ما درباره ما

آمریکایی‌ها دوباره دست به غارت نفت زدند

رسانه‌های سوریه از ادامه غارت نفت منطقه « الجزیره » این کشور توسط نظامیان اشغالگر آمریکا خبر دادند.
آمریکایی‌ها دوباره دست به غارت نفت زدند

به گزارش تهران بهشت، رسانه‌های سوریه از جمله خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) دیروز (شنبه) با اشاره به اینکه نیروهای اشغالگر آمریکایی به سرقت منابع و ثروت سوریه از منطقه الجزیره ادامه دادند، از انتقال نفت این منطقه توسط نظامیان آمریکا به وسیله ۲۴ تانکر به پایگاه‌هایشان در شمال عراق خبر دادند.  

منابع محلی به خبرنگار خبرگزاری سوریه گفتند که ۲۴ تانکر حامل نفت سرقت شده سوریه توسط اشغاگران آمریکا در حالی که با خودروهای زرهی متعلق به نظامیان آمریکایی محافظت می‌شدند به سمت گذرگاه غیرقانونی الولید در ناحیه الیعربیه در حومه شرقی الحسکه حرکت کردند و از آنجا به شمال عراق رفتند. 

پیشتر نیز در بهمن امسال خبرگزاری سوریه  به نقل از منابع محلی در منطقه «الیعربیه» در نزدیک شهر الحسکه در شمال شرقی این کشور گزارش داده بود که نیروهای اشغالگر آمریکایی ۱۳۰ تانکر حامل نفت خام را که با همکاری شبه نظامیان «قسد» از چاه‌های نفت سوریه سرقت کرده بودند، به شمال عراق منتقل کردند. 

یشتر «بثینه شعبان» مشاور ویژه رییس جمهوری سوریه گفته بود که هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم و همچنین سرقت منابع مردم این کشور است. 

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند. 

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است. 

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است. 

سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در حالی شدت یافته است که در پی  تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به عنوان صادر کننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تاثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازارهای جهانی به علت  امتناع خرید نفت از روسیه افزایش یافته است.

ارسال نظر