تماس با ما درباره ما

ژاپن تحریم‌های بیشتر روسیه را بررسی می‌کند

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن روز شنبه اعلام کرد توکیو گام های مشخصی را برای تحریم های بیشتر روسیه در هماهنگی با دیگر اعضای گروه هفت به دلیل تجاوز مسکو به اوکراین در نظر می گیرد.
ژاپن تحریم‌های بیشتر روسیه را بررسی می‌کند

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری کیودوی ژاپن، وی افزود: هر کشوری اکنون در حال کار روی گام های مشخصی است و ما می خواهیم اقدامات مشخصی را با همراهی دیگر اعضای گروه هفت در پیش گیریم.

وی توضیح بیشتری در این مورد نداد، اما گروه هفت یک روز قبل با صدور بیانیه مشترکی اعلام کرد که محدودیت های بیشتری را بر صادرت و واردات کالاها و فناوری های مهم روسیه در کنار تدابیر دیگر اعمال می کند.

در این بیانیه آمده است که اعضای گروه هفت وضعیت «حسن رابطه متقابل» را براساس قوانین سازمان جهانی تجارت در ارتباط با روسیه لغو می کنند، وضعیتی که  بهترین شرایط تجاری ممکن را در اختیار کالاهای کلیدی مسکو قرار می دهد.

گروه هفت متشکل از انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا بعلاوه اتحادیه اروپاست.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده، گروه هفت و اتحادیه اروپا روابط تجاری عادی دائمی با روسیه را لغو می کنند. وی افزود:  لغو این امتیاز به این معنی است که روسیه به راحتی نخواهد توانست با آمریکا تجارت کند. این کار با هماهنگی کشورهای دیگر که نیمی از اقتصاد جهان را به خود اختصاص می دهند، انجام می شود و یک ضربه سنگین به اقتصاد روسیه است

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار