تماس با ما درباره ما

بزرگترین رزمایش نظامی ناتو همزمان با اوج گیری بحران اوکراین!+ جزییات

بزرگترین رزمایش نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال جاری میلادی با نام "واکنش سرد ۲۰۲۲" با حضور حدود ۳۰ هزار سرباز، ۲۰۰ هواپیما و حدود ۵۰ کشتی و با مشارکت ۲۷ کشور جهان ۲ روز دیگر (۱۴ مارس) در نروژ آغاز می‌شود.
بزرگترین رزمایش نظامی ناتو همزمان با اوج گیری بحران اوکراین!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت، خبرگزاری فرانسه روز شنبه اعلام کرد: در حالی که جنگ در اوکراین بیداد می‌کند، ناتو و شرکای آن، سلاح‌های خود را آماده می‌کنند تا در نروژ توانایی خود را برای کمک به یکی از اعضای خود مورد آزمایش قرار دهند.

بر اساس این گزارش، رزمایش مورد اشاره بزرگترین رزمایش ناتو در سال جاری میلادی است که در تاریخ ۱۴ مارس کلید می‌خورد.

در همین ارتباط وزیر دفاع نروژ به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این رزمایش برای امنیت نروژ و متحدانش بسیار مهم است و ما در حال آموزش برای تقویت کشورمان توسط متحدان هستیم.

اود راجر انوکسن (Odd Roger Enoksen) اضافه کرد: این رزمایش به دلیل حمله‌ای که مقام‌های روسی به اوکراین به راه انداخته‌اند، برگزار نمی‌شود اما با توجه به این پس زمینه، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وزیر دفاع نروژ همچنین اطمینان داد: در حال حاضر هیچ تهدید نظامی آشکاری علیه ناتو یا خاک نروژ وجود ندارد.

روزنامه لو فیگارو نیز با روایت برگزاری این رزمایش در نروژ که مرز مشترک با روسیه دارد، اینگونه تحلیل کرد که این کشور اسکاندیناوی که نگهبان مرزهای شمالی ناتو در اروپا است، قصد دارد توانایی خود را برای دریافت کمک از متحدان خود مطابق با ماده پنج منشور اتحاد که همه اعضای ناتو را موظف می‌کند در صورت حمله به یکی از اعضا، به آن کشور کمک کنند، مورد آزمایش قرار دهد.

ژنرال ینگوه اودلو (Yngve Odlo) رئیس فرماندهی عملیات نروژ که این رزمایش را نیز هدایت می‌کند، در این زمینه اظهار داشت: من این را کاملا طبیعی می‌دانم، شاید اکنون بیش از هر زمان دیگری برای نشان دادن توانایی و اراده ما برای دفاع از ارزش‌ها و شیوه زندگیمان با هم تمرین کنیم.

بر اساس این گزارش، برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم، تأکید شده است که رزمایش "واکنش سرد۲۰۲۲" ماهیت "صرفاً دفاعی" دارد و به‌ درستی اطلاع‌رسانی شده است و در فاصله‌ای محترمانه از روسیه باقی خواهد ماند.

در همین ارتباط روسیه پیشنهاد اعزام ناظران را رد کرده و سفارت روسیه در اسلو اعلام کرده است که تقویت توان نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه به تقویت امنیت منطقه کمکی نمی‌کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار