تماس با ما درباره ما

روسیه روی چین برای مقابله با ضربه تحریم‌ها حساب می‌کند

روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که روی چین برای کمک به مقابله با ضربه تحریم های غرب به اقتصاد مسکو حساب می کند.
روسیه روی چین برای مقابله با ضربه تحریم‌ها حساب می‌کند

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه در این مورد گفت: ما بخشی از ذخایر طلا و ارزمان را به یوان چین داریم.

وی افزود: ما می بینیم که چه فشارهایی از طرف کشورهای غربی بر چین وارد می شود تا داد و ستد متقابل با چین محدود شود. البته، فشارهایی برای محدود کردن دسترسی به آن ذخایر وجود دارد.

وزیر دارایی روسیه یادآور شد: شراکت ما با چین همچنان امکان می دهد تا همکاری به دست آمده با این کشور را حفظ کنیم و نه تنها حفظ کنیم، بلکه همچنین این همکاری را در فضایی که بازارهای غربی در حال بسته شدن است، افزایش دهیم.

کشورهای غربی از زمان حمله روسیه به اوکراین، تحریم های بی سابقه ای را بر سیستم مالی و شرکتی روسیه اعمال کرده اند.

سخنان وزیر دارایی روسیه، مشخص ترین بیانیه مسکو برای کمک خواستن از چین است تا تاثیر این تحریم ها را کم کند.

دو کشور چین و روسیه در سال های اخیر از سطح همکاری بالایی برخوردار بوده اند، نظر به اینکه هر دو از سوی غرب به دلایل مختلف تحت فشار قرار گرفته اند.

ماه گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جین پینگ همتای چینی اش در پکن دیدار و شراکت راهبردی ای را اعلام کردند که هدف از آن مقابله با نفوذ آمریکا توصیف شد.

براساس این گزارش، تحریم ذخایر روسیه یکی از دردآورترین اقدامات بر اقتصاد این کشور تلقی شده است.

یک ماه پیش، وزیر دارایی روسیه گفت که مسکو قادر است به لطف ذخایر فراوان در برابر تحریم ها تاب آورد و حتی در نظر دارد اوراق قرضه یورو را به سرمایه گذاران خارجی ارائه دهد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار