تماس با ما درباره ما

مقام اوکراینی از احتمال صلح با روسیه تا ماه آینده خبر داد

مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین از احتمال امضای توافق صلح با روسیه تا ماه می (اردیبهشت) خبر داد.
مقام اوکراینی از احتمال صلح با روسیه تا ماه آینده خبر داد

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، اولکسی آرستوویچ در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: رسیدن به توافق صلح با روسیه می تواند در آینده نزدیک یعنی یکی دو هفته آینده یا دربدترین حالت، در ماه می اتفاق بیفتد.

این مقام اوکراینی در عین حال، از احتمال تداوم درگیری های محلی در اوکراین طی یک سال آینده خبر داد.

چهارمین دور مذاکرات بین طرف روسی و اوکراینی از طریق ویدئو کنفرانس در روز دوشنبه برگزار شد. یک مشاور دفتر زلنسکی از تداوم گفت و گوها در روز سه شنبه خبر داده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین طرحی را به پارلمان اوکراین برای تمدید یک ماهه قانون حکومت نظامی در این کشور ارائه کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

ارسال نظر