تماس با ما درباره ما

رسالت اولمان در جهاد تبیین اعتماد به نسل نو و جوان ایرانی است

نماینده مردم فریمان و سرخس گفت: مصوبه ای مبنی بر اختصاص بودجه برای جهاد تبیین نداشته ایم و دو پیشنهاد در قالب اصلاح کل و الحاق بند "ی" تبصره 6 لایحه بودجه 1401کل کشور به صحن مجلس امد که که هر دو کمیسیون با ان مخالف بودند.
رسالت اولمان در جهاد تبیین اعتماد به نسل نو و جوان ایرانی است
به گزارش تهران بهشت : احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت:ضمن عرض سلام خدمت مردم شریف ایران علی الخصوص شهروندان شریف حوزه انتخابیه  فریمان،سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه را تهنیت عرض می کنم 

 

از اقدام قاطع و مقتدرانه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها در منطقه اربیل کشور عراق که اقدامی مبتنی بر منشور ملل متحد  است  و در جهت تنوین امنیت و آرامش مردم ایران می باشد  به نوبه خود تشکر می نمایم .

 

 

 

لازم می دانم به عنوان عضوی از کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 تاکید نمایم در هیچ کدام از این دو کمیسیون مصوبه ای مبنی بر اختصاص بودجه برای جهاد تبیین نداشته ایم و دو پیشنهاد در قالب اصلاح کل و الحاق بند "ی" تبصره 6 لایحه بودجه 1401کل کشور به صحن مجلس امد که که هر دو کمیسیون با ان مخالف بودند چرا که معتقدیم کلیدواژه هایی که مقام معظم رهبری در جهت گفتمان سازی مطرح می کنند یک تکلیف دینی و انقلابی برای دستگاه هاست نه حق انتفاعی برای دستبرد در بیت المالی که برای نیازهای مردم در نظر گرفته شده است .

 

 

لازم به یادآوری است که ما سابق بر این هم در خصوص سایر فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد چنین انحرافاتی بودیم، در گفتمان گام دوم انقلاب شاهد آن بودیم که برخی افراد در مجلس قبل به دنبال راه اندازی اندیشکده و پژوهشکده و ساختار سازی با پول بیت المال برای گام دوم بودند که ما مخالفت کردیم و جلویشان ایستادیم و یا در مسئله مبارزه با فساد اقتصادی شاهد آن بودیم که برخی به دنبال راه اندازی سازمان سازمان مبارزه با فساد اقتصادی و  دریافت بالای حق السهم  و حق الکشف برای کارکنان دستگاه های اجرایی برای کشف فساد بودند که هر دو موضوع مبارزه با فساد اقتصادی را به انحراف می برد.

 

همه مجامع و مردی و گروه های اجتماعی  و همچنین سازمان ها و ارگان ها و نهادهای قوای سه گانه مخاطب جهاد تبیین هستند و لازم است فرهنگ سازی این گفتمان برای جامعه به خصوص جوانان را ماموریت اصلی خود بدانند.در این مسیر یادمان باشد که جهاد تبیین خود نیاز به تبیین دارد.

 

رسالت اولمان در جهاد تبیین اعتماد به نسل نو و جوان ایرانی است . بیان واقعیات و دستاوردهای علوم و فنون و توسعه و پیشرفت به نسل های متولد دهه 60 ، 70 و 80 است که باورمندی آن ها را به ایران و انقلاب اسلامی مضاعف نماید. نسل نویی که زندگی شرافتمندانه، کار و تحصیل تعلق خاطر او را به این اب و خاک بیشتر و تمایل او را به مهاجرت از این دیار کمتر می نماید.

 

و چند نکته کوتاه در خصوص حوزه انتخابیه :

 

وظیفه خود میدانم از دولت انقلابی محترم بابت حمایت از تفکیک مناطق آزاد تجاری - صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران تشکر کنم و از همکاران محترم در کمیسیون اقتصادی مجلس  نیز خواستارم بررسی این لایحه را تسریع کنند.

 

به دلیل خرابی جاده های حوزه انتخابیه علی الخصوص مشکلات موجود در 30 کیلومتر ابتدایی محور سرخس مشهد (ملقب به جاده مرگ) مدت‌های مدیدی است روزانه شاهد تصادفات ناگوار جاده ای و خسارات جانی فراوانی است و باعث تهدید سلامت شهروندان شده که از ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه و وزیر محترم راه و شهرسازی تقاضا دارم با اقدامات جهادی نسبت به حل این معضلات اقدام نمایند.

 

 سد شوریجه سرخس به عنوان یک پروژه ملی آبهای مرزی  نیازمند تامین اعتبارات از طریق صندوق توسعه ملی است و نیازمند توجه ویژه وزارت نیرو است که انتظار می رود وزیر محترم تکمیل آن را در اولویت های کاری خود در دولت سیزدهم قرار دهد.

 

در پاییز و زمستان امسال ورود ریزگردها و گرد و غبار شمال شرق کشور که ناشی از عدم نظارت سازمان محیط زیست و منابع طبیعی بود لحظه به لحظه با تهدید سلامت شهروندان تنفس عادی را با مشکل مواجه کرده است که به نظر میرسد رفع این معضل دو راه حل دارد : راه حل داخلی، احیای مراتع و فضای سبز منطقه و اجرای طرح های مقابله با کانونهای گردوغبار داخلی است و راهکار خارجی آن نیازمند پیگیری دقیق رایزنی های در حال انجام برای مقابله با کانون خارجی گرد وخاک در صحرای قره قوم ترکمنستان است که نیازمند پیگیری ویژه وزارت خانه های جهاد کشاورزی و امور خارجه می باشد.
در حوزه صنعت نیز از وزیر محترم صمت خواستارم با نگاه ویژه در حوزه سرمایه گذاری واحد صنعتی ذوب ورق در فریمان و طرح نجات رودخانه کشف رود در رفع مشکلات فاضلاب شهرک صنعتی چرم شهر از طریق شرکت سرمایه گذاری شهرک های صنعتی در بخش رضویه  بخشی از موانع موجود بر سر راه  صنعتگران منطقه برداشته شود.

 

در پایان می خواهم صدای اعتراضی مردم حوزه انتخابیه از مجموعه بنیاد مسکن باشم. افزایش بیش از حد و بدون معیار هزینه کارشناسی که از مردم دریافت می شود و در ازای آن هیچ خدماتی ارایه نمی شود و از سوی دیگر عدم بازنگری طرح هادی که زندگی بسیاری از روستاییان را با مختل کرده است، نارضایتی بسیاری را از مجموعه بنیاد مسکن در پی داشته است که امیدوارم مدیران این مجموعه با بازنگری در سیاست های خود نسبت به اصلاح روند موجود قدم بردارند.

 

امیدواریم با همکاری دولت محترم  در روزهای پایانی سال و در سال آینده  با برنامه ای منسجم و انجام اقداماتی جهادی نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم قدم برداشته شود و بازگشت نخبگان و جلب اعتماد آنان برای استفاده از این ظرفیت عظیم در مسیر آبادانی کشور را در اولویت خود قرار دهد.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار