تماس با ما درباره ما

فرستاده ویژه عازم آمریکا خواهد شد

«یوون سوک-یئول» رییس جمهور منتخب کره‌جنوبی قرار است فرستادگانی ویژه را به آمریکا و اتحادیه اروپا اعزام کند اما این فرستادگان به ژاپن، چین و روسیه اعزام نخواهند شد.
فرستاده ویژه عازم آمریکا خواهد شد

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، این اقدام نوعی تغییر نسبت به اقدامات دولت‌های قبلی در کره‌جنوبی است.

روسای جمهور پیشین کره‌جنوبی از جمله «مون جائه این» قبل از در اختیار گرفتن قدرت، فرستادگانی ویژه را به آمریکا، چین، ژاپن و روسیه یا دست کم به آمریکا و چین اعزام می‌کردند.

دفتر رییس جمهور منتخب کره‌جنوبی اعلام کرد که فرستادگان ویژه باید برای بحث درباره سیاست‌های واقعی و نه نمایش به سایر کشورها اعزام شوند.

این فرستادگان قرار است در اوایل یا اواسط ماه آوریل به آمریکا و اتحادیه اروپا بروند.

بر این اساس پارک جین عضو حزب قدرت مردم ریاست هیات اعزامی به آمریکا را برعهده خواهد داشت ولی هنوز ریاست هیات اعزامی به اتحادیه اروپایی انتخاب نشده است.

پارک سه دوره نماینده پارلمان کره بوده که پس از قبولی در آزمون خدمات خارجی برای مدت کوتاهی در وزارت خارجه کار کرده است. وی در سمت های مختلفی از جمله کمیسیون مشترک کره و آمریکا فعالیت کرده است.

وی در سال ۲۰۰۸ و در جریان بازدید از آمریکا با جو بایدن که در آن زمان سناتور بود، دیدار داشت.

براساس این گزارش، تصمیم برای اعزام فرستاده ویژه به اتحادیه اروپا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رییس جمهور منتخب کره‌جنوبی بدنبال افزایش سطح همکاری‌ها با اتحادیه اروپایی در زمینه اقتصاد، امنیت، فناوری‌های پیشرفته و حقوق بشر است.

مقامات نزدیک به وی می‌گویند علت اینکه وی فرستاده‌ای را قبل از برگزاری مراسم تحلیف خود به روسیه اعزام نکرده، آغاز جنگ در اوکراین بوده است.

با این حال علت اعزام نکردن فرستاده ویژه به چین و ژاپن آن است که رییس جمهور منتخب کره‌جنوبی دلیلی برای آن قبل از مراسم تحلیفش ندیده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار