تماس با ما درباره ما

بایدن تحریم شد!+ جزییات

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور ورود جو بایدن رییس جمهور، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و شماری از مقامات بلندپایه آمریکا به خاک روسیه را ممنوع کرده است.
بایدن تحریم شد!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت به نقل از رویترز، در فهرست ۱۳ نفره‌ای که وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده، به جز رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا، لوید آستین وزیر دفاع، ویلیام برنز رییس سیا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و چند نفر دیگر از مقامات ارشد آمریکایی حضور دارند.

این ممنوعیت در پاسخ به تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه مقامات روس صورت گرفته است.

نکته قابل توجه در این فهرست، ممنوعیت ورود هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکاست که نام وی نیز در فهرست وزارت امور خارجه روسیه وجود دارد.

با این حال وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که به روابط رسمی با واشنگتن ادامه داده و در صورت نیاز تماس‌های سطح بالا با افرادی که در این فهرست وجود دارند، برقرار خواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه  روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه گذشته (۵ اسفند)   آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هجدهمین روز خود شده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا حتی قبل از اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده بودند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار