تماس با ما درباره ما

بایدن در راه اروپا+ جزییات

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا از سفر هفته آینده رئیس جمهوری آمریکا به بروکسل برای شرکت در نشست سران اروپا و رهبران ناتو خبر داد.
بایدن در راه اروپا+ جزییات

به گزارش تهران بهشت، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه ۲۴ مارس(۴ فروردین)  به رهبران اتحادیه اروپا می‌پیوندد تا در مورد حمایت از اوکراین و مردم آن، تقویت همکاری فرا آتلانتیک در پاسخ به تجاوز روسیه به اوکراین بحث کنیم.

این دومین سفر بایدن به پایتخت بلژیک از زمانی است که سکان دولت را به دست گرفته است. او تابستان گذشته نیز برای شرکت در نشست سران اروپا و ترمیم روابط فرا آتلانتیک در دوران پسا ترامپ راهی بروکسل شد.

اما سفر هفته آینده بایدن به بروکسل در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای غربی تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده و در حال تجهیز نظامی اوکراین هستند.  

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز (سه شنبه) اعلام کرد: من یک نشست فوق‌العاده را در ۲۴ مارس در مقر ناتو تشکیل داده‌ام. ما درباره حمله روسیه به اوکراین، حمایت قوی خود از اوکراین و تقویت بیشتر بازدارندگی و دفاع ناتو خواهیم پرداخت. 

وی افزود: در این زمان حساس، آمریکای شمالی و اروپا باید به کنار هم بایستند.

روسیه سه هفته پیش عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار