تماس با ما درباره ما

ویروس جهش یافته جدید کرونا در سرزمین‌های اشغالی شناسایی شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شناسایی دو فرد مبتلا به ویروس جهش یافته جدید و ناشناخته کرونا در سرزمین های اشغالی خبر دادند.
ویروس جهش یافته جدید کرونا در سرزمین‌های اشغالی شناسایی شد

به گزارش تهران بهشت به نقل از شبکه i۲۴ رژیم اسرائیل، مقامات بهداشتی این رژیم دیروز (چهارشنبه) اعلام کردند که دو مورد ویروس جهش یافته جدید و ناشناخته کرونا که علائم آن خطرناک نبود را در دو فرد مبتلا به ویروس جهش یافته نوع «B۱» و «B۲»  شناسایی کرده اند. 

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، این نوع ویروس جهش یافته کرونا هنوز برای جهانیان شناخته شده نیست و این دو مورد پس از معاینات انجام شده از آن‌ها که هنگام ورود به فرودگاه «بن گوریون» انجام شد، کشف شد. 

این بیانیه افزود: مبتلایان دارای علائم خفیف تب، سردرد و بدن درد بودند و نیازی به مراقبت‌های پزشکی خاصی نداشتند. 

«سلمان زرقا» هماهنگ کننده پرونده کرونا در سرزمین‌های اشغالی در گفت و گو با رادیو ارتش رژیم اسرائیل با اشاره به اینکه نشانه‌های ویروس‌های جهش یافته ترکیبی به خوبی شناسایی شده اند،  گفت که ما در این مرحله نگران نیستیم. 

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی با توجه به ثبت مجدد آمار بالای مبتلایان در جهان، دفتر نخست وزیر این رژیم از قصد «نفتالی بنت»  برای برگزاری نشستی با مقامات وزارت بهداشت رژیم اسرائیل خبر داد. 

با وجود آنکه چندین کشور شاهد شیوع ویروس جهش یافته کرونا از نوع «B۲» بودند سازمان بهداشت جهانی در پایان فوریه گذشته اعلام کرد که این ویروس خطرناک‌تر از نوع «B۱» نیست. 

در ماه گذشته رژیم اسرائیل همراه داشتن مجوز واکسیناسیون کرونا را اجباری نکرد و از ابتدای این ماه مرزهای خود را به روی افراد واکسینه نشده باز کرد اما مسافرانی که به مرزهای سرزمین‌های اشغالی می‌رسند تحت آزمایش ویروس کرونا قرار می‌گیرند. 

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که از زمان شیوع کرونا در فوریه ۲۰۲۰، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس شناسایی و بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر جان باخته اند.. 

بر اساس سرشماری که دوشنبه گذشته توسط خبرگزاری فرانسه انجام شد، ویروس کرونا از پایان دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون جان حداقل ۶ میلیون و ۴۱ هزار و ۶۶۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است و بیش از ۴۵۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده اند. 

آمریکا با ۹۶۷ هزار و ۵۵۲ قربانی در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس است و پس از آن برزیل با ۶۵۵ هزار و ۷۸ تفر، هند با ۵۱۵ هزار و ۸۷۷ نفر و روسیه با ۳۶۱ هزار و ۳۴۴ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ارسال نظر