تماس با ما درباره ما

جمهوری‌خواهان آمریکا با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان اوکراین موافقند

خبرنگار شبکه "المیادین" مستقر در واشنگتن بامداد پنجشنبه گزارش داد که حزب جمهوری خواه موافقت خود را با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین اعلام کرده است؛ در حالی که حزب دمکرات مخالف این اقدام است.
جمهوری‌خواهان آمریکا با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان اوکراین موافقند

به گزارش تهران بهشت، بر اساس اعلام خبرنگار این شبکه خبری، در کاخ سفید سخن از احتمال تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد ضد هواپیما مطرح است.

بر اساس این گزارش همچنین اجماعی در داخل کنگره مبنی بر ارسال سامانه‌های هوایی دوربرد از سوی آمریکا به اوکراین وجود دارد.

المیادین اعلام کرد: علاوه بر اینها، تا این لحظه اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه سیستم دفاع هوایی اس 300 در اوکراین موجود است.

موافقت با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان اوکراین ۲ هفته پس از آن روی می دهد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ۱۴ اسفندماه اعلام کرده بود که ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین توسط آمریکا و متحدانش در ناتو می تواند منجر به "جنگ تمام عیار در اروپا" شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: تنها راه برای اجرای یک منطقه پرواز ممنوع، ارسال هواپیماهای ناتو به حریم هوایی اوکراین و سرنگون کردن هواپیماهای روسی است و این می‌تواند منجر به یک جنگ تمام عیار در اروپا شود.

نطر موافق ایجاد منطقه پرواز ممنوع در خاک اوکراین یک روز پس از درخواست ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین صورت می گیرد.

وی که در سخنرانی مجازی خود در کنگره آمریکا بار دیگر خواهان وضع منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شد.

رئیس شورای اروپا روز دوشنبه هشدار داد که ورود ناتو به مناقشه اوکراین می‌تواند منجر به آغاز جنگ جهانی سوم شود.

روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از آن و در دوم اسفنده از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد، کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود.

درپی وقوع این جنگ، رهبران کشورهای اروپای غربی که تاپیش از آن قویا از کی‌یف در قبال روسیه حمایت می‌کردند، در کنفرانس‌های خبری «فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو و در آخر «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با بیان این مطلب که عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو یکشبه میسر نیست و چشم‌اندازی برای چنین عضویتی در آینده نزدیکی وجود ندارد و جنگ اوکراین جنگ ناتو نیست و نگرانی‌هایی امنیتی مسکو از طریق مذاکره باید مد نظر قرار گرفته شوند، از مواضع ضد روسی خود عقب نشسته و بواقع کی یف را در برابر مسکو رها کردند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار