تماس با ما درباره ما

آمریکا امکان ارسال پهپادهای انتحاری به اوکراین را بررسی می کند

به گزارش ایرنا، شبکه nbc آمریکا به نقل از برخی مسئولان کنگره این کشور اعلام کرد که زمزمه هایی درباره امکان ارسال پهپادهای انتحاری نقطه زن به اوکراین در چارچوب بسته جدید کمک های نظامی در جریان است.
آمریکا امکان ارسال پهپادهای انتحاری به اوکراین را بررسی می کند

به گزارش تهران بهشت؛ این پهپادها عبارتند از موشک های Switchblades هدایت شونده که در دو نوع ضد نفر و ضد زره ساخته شده است.بنابر اعلام این شبکه آمریکایی نوع ضد زره این پهپادها می تواند به مدت ۴۰ دقیقه و تا مسافت ۵۰ مایلی پرواز کند و در مدت زمان کوتاهی آماده و شلیک شود.

این پهپادهای آمریکایی تاکنون فقط در اختیار انگلیس قرار گرفته است.

شبکه nbc  اعلام کرد که تاکنون تصمیمی درباره ارسال این پهپادها به اوکراین گرفته نشده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد با استفاده از اختیاراتش، یک کمک امنیتی جدید به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص می دهد و به این ترتیب کمک های امنیتی جدید واشنگتن به اوکراین در یک هفته گذشته به یک میلیارد دلار می رسد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: این بسته های امنیتی به صورت مستقیم از وزارت دفاع آمریکا به ارتش اوکراین منتقل می شود تا به آنها در مبارزه با این تهاجم  کمک کند.

بایدن توضیح داد: این بسته جدید به تنهایی کمک بی‌سابقه‌ای به اوکراین ارائه می‌کند و شامل ۸۰۰ سامانه ضد هوایی برای اطمینان از توانایی ارتش اوکراین در توقف جنگنده ها و بالگردهای مهاجم به مردم اوکراین می شود.

بایدن ادامه داد: جهان در حمایت ما از اوکراین و عزم ما برای تحمیل هزینه سنگین بر ( رئیس جمهوری روسیه)  متحد است.

رییس جمهوری آمریکا  همچنین متعهد به ادامه تحریم ها علیه روسیه شد و گفت: ما با کمک مالی مستقیم از اقتصاد اوکراین حمایت خواهیم کرد. ما همراه با متحدان و شرکای خود، فشار را بر اقتصاد در حال فروپاشی پوتین ادامه خواهیم داد و او را در صحنه جهانی منزوی خواهیم ساخت و در همین حال دست اوکراینی‌ها در میدان نبرد و میز مذاکره تقویت خواهیم کرد.

بایدن همچنین گفت که واشنگتن سلاح های ضد هوایی، ضد زرهی و پهپادهای بیشتری را برای کمک به دفاع از اوکراین در برابر روسیه ارسال می کند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار