تماس با ما درباره ما

۲۱ نفر بر اثر حمله تروریستی کشته شدند

منابع امنیتی نیجر از کشته شدن ۲۱ نفر بر اثر حمله مسلحانه به یک اتوبوس در نزدیکی مرز این کشور با بورکینافاسو خبر دادند.
۲۱ نفر بر اثر حمله تروریستی کشته شدند

به گزارش تهران بهشت، خبرگزاری فرانسه دیروز (پنجشنبه) به نقل از منابع امنیتی و محلی نیجر افزود: در پی این حمله ۲۱ نفر از جمله ۲ پلیس کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

این حمله که گمان می‌رود توسط تروریست‌ها انجام شده باشد، یک اتوبوس و یک کامیون را در منطقه «تیلابری» در جنوب غربی نیجر در نزدیکی بورکینافاسو هدف قرار داد. 

یک منبع امنیتی گفت که عناصر افراطی مسلح که سوار بر خودرو و موتورسیکلت بودند به یک اتوبوس و یک کامیون حمله کردند و ۱۹ مسافر از سرنشینان این دو وسیله نقلیه و ۲ پلیس را کشتند. 

پیشتر نیز رسانه ها در پنجم اسفند از کشته شدن ۱۸ غیر نظامی در دو حمله تروریستی مشکوک در غرب نیجر در نزدیکی مرز با مالی و نیز هلاکت ۱۹ تروریست در مالی با همکاری نیروهای اروپایی خبر دادند.

منطقه تیلابری نیجر که از سال ۲۰۱۷ در وضعیت اضطراری قرار دارد، همواره شاهد حملات تروریستی گروه‌های افراطی، از جمله بوکو حرام است.

گروه‌های مسلح در نیجر، در سال ۲۰۲۱ حملات متعددی را علیه غیرنظامیان در این کشور انجام دادند که در یک مورد به کشته شدن ۶۹ نفر انجامید. تروریست‌های مسلح همچنین در اکتبر سال میلادی گذشته سوار بر موتورسیکلت به مسجدی در نزدیکی «تیزوگورو - Tizigorou» در هنگام نماز عصر حمله کردند که این حمله نیز ۱۰ کشته بر جای گذاشت.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار