تماس با ما درباره ما

ترکیه آمادگی کامل خود را اعلام کرد

« رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه برای میزبانی از « ولادیمیر پوتین » همتای روس خود و « ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با هدف انجام مذاکره بین آنها برای پایان دادن به بحران اوکراین اعلام آمادگی کرد.
ترکیه آمادگی کامل خود را اعلام کرد

به گزارش تهران بهشت به نقل از رسانه‌های ترکیه، دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که «اردوغان» آمادگی خود برای میزبانی از روسای جمهور روسیه و اوکراین در یکی از شهرهای آنکارا یا استانبول را امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با پوتین اعلام کرد. 

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده است: اردوغان در این تماس تلفنی به پوتین گفت که آتش بس دائمی در اوکراین می‌تواند موجب راه حلی بلندمدت شود. 

رئیس جمهور ترکیه همچنین بر لزوم رعایت وضعیت انسانی در اوکراین و فعال کردن مسیرهای بشردوستانه از سوی هر دو طرف تاکید کرد. 

پیشتر رئیس جمهور روسیه تاکید کرده بود که مسکو در برابر فشارهای غرب زانو نمی‌زند و برای حفاظت از دونباس تا خلع سلاح کیف عملیات ویژه نظامی را متوقف نخواهد کرد. 

در این پیوند، «دمیترو کولیبا» وزیر امور خارجه اوکراین نیز تاکید کرد که کشورش خواهان آن است که ترکیه در زمره کشورهایی باشد که در چارچوب هرگونه توافق با روسیه برای پایان دادن به جنگ، تضمین‌های امنیتی به «کی یف» ارائه می‌دهد. 

«کولیبا» پس از گفت و گو با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود که در شهر لووف در غرب اوکراین انجام شد به خبرنگاران گفت که ترکیه همچنین به آغاز گفت و گوهای مستقیم بین «زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه کمک می‌کند. 

جنگ روسیه و اوکراین با وارد شدن به چهارمین هفته خود از زمان آغاز آن در ۲۴ فوریه به مرحله جدیدی رسیده است.  

طرفین به رغم افزایش تحریم‌های نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک سه هفته است که به درگیری ادامه می‌دهند. 

سازمان ملل نیز با هشدارهای متوالی از آواره شدن بیش از سه میلیون اوکراینی خبر داده و خواستار توقف فوری جنگ بین روسیه و اوکراین شده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار