تماس با ما درباره ما

دسترسی به توافق هسته‌ای در چند روز آینده امکان پذیر است

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در آستانه بازگشت به برجام است و به رغم مشکلات، دسترسی به توافق هسته‌ای با ایران در چند روز آینده امکان پذیر است.
دسترسی به توافق هسته‌ای در چند روز آینده امکان پذیر است

به گزارش تهران بهشت، تارنمای "نیوزویک" روز پنجشنبه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش را بیان نکرد نوشت: پیشرفت قابل توجهی (در مذاکرات وین) بدست آمده است و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اینها مذاکرات پیچیده‌ای هستند و ما هنوز درحال کار بر روی تعدادی از مسائل مشکل هستیم. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: ما می‌توانیم در روزهای آینده در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام به توافق برسیم. 

وی با بکارگیری تاکتیک ضرب‌الاجل‌های ساختگی با توجه به پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است. 

وی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و تاثیر احتمالی آن‌ بر برجام گفت: واشنگتن اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که تحریم‌های آمریکا بر اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای از سوی افراد و نهادهای غیر آمریکایی که مرتبط با برجام هستند تاثیر نگذارد. ما البته مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای (در ایران) که بخشی از اجرای کامل برجام هستند را تحریم نخواهیم کرد. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار