تماس با ما درباره ما

نخست وزیر انگلیس به تهدید برای امنیت ملی متهم شد

نخست وزیر انگلیس در بحبوحه جنگ اوکراین، به دلیل شرکت در مراسمی که فرد نزدیک به رئیس جمهوری روسیه حضور داشت، عنصری تهدید آمیز برای امنیت ملی انگلیس نامیده شد.
نخست وزیر انگلیس به تهدید برای امنیت ملی متهم شد

به گزارش تهران بهشت، هفته‌نامه ساندی تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: شبی که ولادیمر پوتین جنگ خود را در اوکراین آغاز کرد، نخست‌وزیر انگلیس در مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای حزب محافظه‌کار حضور داشت که حداقل یک حامی مالی مرتبط با روسیه شرکت کرده است.

به گزارش این هفته نامه، نخست وزیر در این مراسم سخنرانی کوتاهی کرد و بعد از آنکه مشخص شد حمله روسیه قریب الوقوع است، به میهمانان گفت که باید زودتر برای مقابله با یک بحران، آنجا را ترک کند.

بر اساس این گزارش، «لوبوف چرنوخین» همسر معاون سابق وزیر دارایی روسیه در مراسم آن شب حضور داشته که از سال ۲۰۱۲ تقریباً ۲ میلیون پوند به حزب محافظه کار کمک کرده است.

این مراسم در ۲۳ فوریه حدود ساعت ۸ بعد از ظهر آغاز شد و در یک عمارت اشرافی قرن هجدهم موسوم به اسپنسر هاوس، ساختمانی درجه یک که فقط یک کیلومتر از دفتر نخست وزیری فاصله دارد، برگزار شد.

به گزارش ساندی تایمز، دو تن از مقام های ارشد دولت، بن والاس، وزیر دفاع و مایکل گوو، وزیر مسکن نیز در این مراسم حضور داشته اند.

آنلیس دادز، دبیرکل حزب کارگر در واکنش به گزارش ساندی تایمز گفت: «بوریس جانسون تهدیدی برای امنیت ملی است. در آستانه جنگ، نخست‌وزیر باید کاملاً بر امنیت ملی متمرکز می‌شد - نه اینکه برای گرفتن پول نقد از همسر وزیر دارایی سابق پوتین تلاش کند.»

گفته می‌شود حزب حاکم محافظه کار بیش از ۶.۵ میلیون پوند از حامیان مالی مرتبط با کرملین دریافت کرده است. یک سخنگوی دفتر نخست وزیری به اسکای نیوز گفت: «بوریس جانسون برای مدت کوتاهی در این مراسم که از قبل برنامه ریزی شده بود، شرکت کرد.»

انگلیس از آغاز جنگ اوکراین تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو و الیگارش‌های روس وضع کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر