تماس با ما درباره ما

اعتراف عربستان به کاهش تولیدات پالایشگاه آرامکو

وزارت انرژی عربستان به کاهش تولیدات پالایشگاه گاز ینبع از زیرمجموعه های شرکت آرامکو اعتراف کرد.
اعتراف عربستان به کاهش تولیدات پالایشگاه آرامکو

به گزارش تهران بهشت ازخبرگزاری رسمی عربستان(واس) یک مقام مسئول در وزارت انرژی این کشور از کاهش تولیدات این پالایشگاه براثر حمله پهپادی ارتش یمن خبرداد.

وی گفت: مرکز توزیع فرآوردهای نفتی در جازان ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شنبه شب و تاسیسات پالایشگاه گاز ینبع نیز ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه با دو پهپاد مورد هجوم قرار گرفته است.

این مقام سعودی افزود: براثر این حمله، تولیدات این پالایشگاه به طور موقت کاهش یافته است که از طریق ذخایر موجود این کاهش تولید جبران خواهد شد.

وی مدعی شد که این حملات زخمی و تلفاتی درپی نداشته است.

ائتلاف سعودی پیشتر مدعی شده بود که توانسته چهار پهپاد تهاجمی را در منطقه جنوب عربستان رهگیری و منهدم کند.

ائتلاف کشورهای متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان مدعی شد که پهپادهای مهاجم، تأسیسات آرامکو در جیزان و تأسیسات آب شیرین کن در الشقیق را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه اعلام کرد که در واکنش به محاصره و تجاوز به یمن و در راستای عملیات نظامی گسترده "درهم شکستن محاصره"، نیروهای مسلح یمن مرحله سوم این عملیات را انجام داد.

وی بیان کرد: در این عملیات شرکت آرامکو در جده و اهداف حیاتی در جیزان با تعدادی موشک بالستیک و کروز از نوع قدس ۲ هدف قرار گرفت.

سریع گفت: این عملیات با موفقیت انجام شد و به اهداف خود دست یافت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: نیروهای مسلح بار دیگر به دشمن سعودی هشدار می دهد که ضربات سنگین خود را براساس بانک اهداف ویژه عملیات درهم شکستن محاصره آغاز کرده است.

سریع افزود: نیروهای مسلح یمن در گسترش دایره اهداف خود در مرحله آینده هیچ تردیدی به خود راه نمی دهد.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در هفت ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار