تماس با ما درباره ما

چین کمک نظامی به روسیه را رد کرد

کین گانگ سفیر چین در واشنگتن برخی شایعات و اخبار رسانه‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات و کمک نظامی پکن به روسیه رد کرده است.
چین کمک نظامی به روسیه را رد کرد

به گزارش تهران بهشت؛ گانگ روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت که شایعاتی درباره کمک نظامی چین به روسیه وجود دارد که ما آن را رد می کنیم.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: ما هیچ گونه کمک نظامی و ارسال تسلیحات و مهمات به طرفین درگیری نداریم آنچه پکن انجام می دهد، ارسال غذا، دارو، کیسه خواب و شیر خشک است.

وی در خصوص موضع کشورش نسبت به بحران اوکراین تصریح کرد: ما مخالف جنگ هستیم و هرکاری برای تنش زدایی این بحران انجام خواهیم داد.   

سفیر چین در واشنگتن در واکنش به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مورد اینکه مسکو و پکن بخاطر مساله اوکراین به هم نزدیکتر می شوند، بیان کرد که دو کشور ۴ هزار کیلومتر مرز و منافع مشترک بسیاری دارند و این روابط با پکن یک موقعیت خاص به چین در عرصه بین الملل برای مذاکرات صلح می دهد. 

کاخ سفید روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در گفت وگوی خود با شی جین پینگ رییس جمهوری چین، به تشریح تبعات و عواقب حمایت مادی احتمالی پکن از مسکو پرداخته است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم پیشتر گفته بود، آمریکا از تصمیم احتمالی چین برای ارائه تجهیزات نظامی به روسیه بسیار نگران است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار